Friday, August 28, 2009

biarkan aku....

biarkan aku...
biarkan aku telusuri hidupku..
yang penuh liku..
biarkan aku terus membisu bersama rindu dalam hatiku..
maka biarkan aku berdiri di jendela hatimu...
aku tidak inginkan semua yang ada untukmu..
dan aku tidak inginkan segala yang kau nmiliki sebelum itu..
cuma...
berilah aku waktu untuk aku pelajari satu persatu..
rahsia dalam hatimu...
aku bukan lah yang terbaik..
maka aku tidak mahu menjadi yang terpilih..
jadi biarkan aku sendiri yang memilih..
berdiri atau sedia untuk berpaling...
namun hati ini begitu taksub..
kesetian menjadi pegangan hidup..
antara kecewa aku gengam seribu kenangan..
antara air mata ku gariskan senyuman..
namun siapakah yang tahu apakah yang berlaku dalam jiwaku??
pernah aku berfikir..
adakah aku di ujudkan untuk melengkapi..
sedangkan aku juga ingin dilengkapi..
aku tidak mahukan segalanya...
cuma biarkan aku..
aku takut..
kelak aku akan pergi begitu saja dari dunia kalian insan yang berada disisiku..
aku ingin memahami dirimu..
namun aku takut..
kerna terlalu taksub aku akan meninggalkan semua itu..
maka jawapan ku...

BIARKAN AKU....

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...