Monday, December 28, 2009

hidup ini bukan nasib...

hidup ini bukan nasib....
kerna kita yang menentukan..
sama ada ia hanya satu kebetulan atau telah tersurat...

aku harus menerima kenyataan..
aku akan diberi dugaan yanga hanya aku mampu merasainya...

namun...
kadangkala aku takut...
aku takut aku kan jatuh...
dan ramai yang akn meninggalakn ku...

maka aku lebih suka berada di atas..
namun cuma Tuhan sajer yang tahu..
pabila ku berada dia tas..
aku terasa aku kan meninggalakn dunia ini..
kerna ramai yang mendoakan kejatuhan diriku...

maka ...
kakakku..
telah mengutarakan padaku...
hidup ini bukan nasib...
siapa yang mahu memperjudiakn hidup mereka??
namun..
kehidupan memang satu perjudian...
walau apapun berlaku...
kita kena redha..
kerna ia adalah Qadak dan Qadar tuhan....

bagaiman kita mengharunginya...
itulah yang menjadi pertikaian....
untuk mendapat temapt di dunia ..
dan di akhirat sana...

selamat pagi...

salam..
selamat pagi puteri..
selamat pagi kawan2..
selamat pagi malaysia..
dan selamat pagi dunia...

mulakan pagi kalian dengan senyuman yang ikhlas....
=)

Sunday, December 27, 2009

aku dan hari ini...

hari ini bukan lah hari pertama buatku..
namun ku doakn ia buakn hari terakhir di dalam hidupku....

aku menginginkan kamu...
namun apa yang membuatkan aku tidak ammpu melafazkan kata2 yang tersimpan di dalam hatiku???

adakah kepercayaan aku kepadamu ..
ragu2??
ataupun palsu??
ataupun..
tiada kepercayaan di dalam hatiku???

ataupun aku cemburu???
cemburu untuk kenanagn yang tidak ammpu ku berikan keapadamu seperti dia???

aku tidak yakin lagi..
mahupun..
kembali tidak pasti...

aku inginkan seseorang yang mampu menjadi peneman ku kmbali..
cukuplah aku berfikir tentang dia selama in i..
cukuplah ...
telah ku berusaha melupakan dia..
namun walaupun ia tidak sukar..
aku harus melakukannya...

yang pasti tiada benci lagi buat dia..
telah ku maafkan dan halalkan segala ynag terlebih dan terkurang...
buat dia..
maafkan diriku..
dan halalkan yang terlebih dan terkurang...


aku ingin gembira seperti dia...
dengan seseorang yang ku gelar teman di hatiku...

dia pernah bertanya puteri hati..
maka hati itu milik siapa...

namun aku tidak menjawab persoalan itu...
maka....
ku biarkan ia tertanya2 tenatag pertikaian hatiku...

biarla...

mungkin satu hari nanti kita kan bertemu..
tapi....

pertemuan itu buakn untuk menentuakn siapa yang kalah mahupun lesu...
namun pertemuan itu untuk meleraiakn segala kekusutan di hatiku...

buatn kamu...
terima kasih melayani kerenahku selewat malam tadi..
sehingga seawal tengah hari ini...

dan buat dia...
jadilah kawan2 untuk kita bersama2 menjadi juara dalam bidang yang kita ceburi..

dan buat awak...
awak tetap teamn saya..
walaupun kita semakin jauh...
dan ia buakn salah awak.
tapi saya yang mula kan segalanya...

kamu....
selamat bertugas...
semuga menjaga siswa/i baru itu buaknlah alasan untuk tidak menjagaku...


buat diriku...
sayangilah setiap peluang yang hadir dalam hiduipmu puteri...

aku dan juga mimpi...

aku dan juga mimpi..

semalam aku ingin kan semuanya milikku..

hari ini aku lepaskan segalanya untuk anda semua..
aku hanya ingin merasai apakah hebatnya cinta??
apakah hebat nya sayang?
dan apakah dasyatnya rindu???

entahla..
aku memang terluka..
dan dilukai...

maaf..
hatiku...
masih lagi pada yang dulu..

siapakah yang mampu melupakan insan yang pernah di sayangi..
walaupun telah berkali2 dihina mahupun di maki..
ataupun di malukan di hadapan teman2 sendiri...

namun itulah kasih sayang..
tapi..
kasih sayang ku tidak hebat,
dan juga tidak setanding dengan kasih sayang kekasih nya...

dia sudah berpunya..
namun aku...
masih lagi sendiri..
menjadikan buku unggu peneman di kala sunyi..
dan dia....

emmm....
bila aku mula tersenyum pasti ada yang buruk untukku..
dan bila aku menangis tersedu..
pasti dikatakan aku ni pemusnah jiwa kaummu..

maka..
apa yang harus ku lakukan..
aku juga ingin di cintai dan mencintai..
salahkah aku pergi kepada yang sudi??
salahkah aku mencari kembali rahsia hati?
dan kejamkah aku menyusun mimpi2 keji ku sendiri???

yupp...
salahku..
kerna aku ingin dimiliki oleh yang lain...
namun sedangkan dia juga turut dimiliki yang lain....

dan kini aku sendiri bertemankan sepi..
namun dia.....
berdua mengecapi bahagia bersama insan yang dia sayangi..
kan ku doakan dia bahagia untuk setiap hari2 hidupnya..
amin...

Friday, December 25, 2009

kerunsingan hati....


puteri hati...tapi hati saya x tau untuk siapa..dan hati saya tidak lagi sempurna...


salam..
hari nie aku agak runsing...

sekali lagi aku terfikir tentang sesuatu yang x patut aku fikir iaitu...
cinta...
aku x nak lukakan hati sesiapa...
maka biarlah aku terluka..
tapi...
dah 2 org terluka...
macam maner plak aku nak hadapi masalah macam nie...
aku risau...
saya sayang kalian...
tapi hati saya...
dah x sempurna macam dulu..
ia telah retak...
saya takut ia akan berderai...

saya sayang awak...
saya sayang kamu....

saya tau mengapa tiba2 kamu diam...
maaflah....

saya x bersedia..
dan saya takut saya akan lagi terluka...
awak dan kamu....
saya memang sayang kalian..
tapi saya telah tamak...

siapa saya untuk hendak yang terbaik...
maka saya biarkan awak dengan kamu kembali...

saya takut...
awak ni macam kawan saya..
kamu pula terlalu baik untuk saya..
kamu selalu amik tau tentang saya walaupun kamu bz...
awak...
saya bukan kata awak x ambil berat..
walaupun awak lebih lama..
dan kamu ni agak baru....
tapi kalian berdua tetap ada kelebihan...

maaf lah..
hati saya x sempurna...
dah banyak kali terluka....
sebb tu saya takut nak cakp tntg hati....

tapi saya sayang kalian berdua...

mungkin...
awak sesuai untuk kawan saya....
dan...
kamu untuk....

tapi....

awak saya bukan x sayang awak....
saya nak buktiakn yang apa awak anggap tu x betul..

tapi memang betul..
ada yang terluka denagn status kita..
tapi saya x mau awak terluka juga...

saya x tau kalian anggap saya apa...

sebb kalain juga selalu bermain kata2 dengan saya..

x per la....
yang penting kalian berdua di hati saya...
sebagai sahabt dan juga teman untuk temani saya sampai bila2...

Thursday, December 24, 2009

mood swing...



jangan lakukan aksi ini dirumah....hahhaha

satu..
dua..
tiga...
enam la...
emmm..
kesimpulannya..
mood aku dalam mood swing...
favourite time mood swing adlah off phone...
n elakkan dari kuar rumah..
elakkan dari bercakap x tntu pasal..
mencarut di facebook...
di blog tersayang...
dan bergurau senda dengan dia..
hahahha...

kadang mood swing ni terkena kat semua...
yer la..
pagi antar msg..
tgh hari baru balas..
kesian nyer kamu..hahahah

maaf..
mood tgh giler skang ni...
lalalallalaallala....

Wednesday, December 23, 2009

awak rama-rama saya ker???

salam...
tau x..
org kata ...
cinta itu ibarat rama2..
lagi kita kejar lagi ia lari dari kita...

tapi...
macam maner nak tau dia rama2 kita atau x..
masa untuk aku semakin suntuk...
aku akan masuk 20 tahun x lama lagi...
dan aku rasa aku seperti baru mengenali dunia...

oh..
dunia...
kamu ni indah khabar dari rupa...
huhuhu...
tapi cinta itu memang indah....
bila kecewa lagi indah..
hahahahah...

emmm...macam maner nak tau keihklasan dia untuk menjadi teman ataupun sahabat??
tapi rama2 ni adalah cinta....

cinta..
memang ujud..
2 ekor rama2 terbang menghampiri bunga....
tapi bunga ni berduri....
rama2 yang satu ni takut terluka..
yang lagi 1 terbang jer....
tgok bunga tue....

x perla...
mawar putih....

mawar putih berduri...
rama2 terbang tinggi...
tinggalkan mawar kesepaian...
pergi kepada kenangan semalam....

uish x la..
rama2 yang ada nie....
entahla...
cuma ader seekor rama2 ni sangat sopan....
suker tgok dia...

bole tak klw saya nak satu rama2 hidup dengan saya..
satu lagi jadi teman baik saya???

macam maner erk???
org kata..
klw kita perempuan..
biar lelaki syang lebih...
sebb wanita sayang mereka boleh d pupuk..
betul ker???
boleh ker sayang ckit2????
pelik la...

rama-rama....
rama-rama....
awak di mana???
ker saya perlu matikan diri seketika..
bukan layu....
tapi nak biarkan rama2 lain datang...

rama-rama maner awak nie....
kenapa awak datang time macam nie???

mungkin awak milik saya....
tapi saya....
saya takut saya bukan bunga awak....
eh bole pulak kan..
hahahh..
x per la rama2..
saya bagi awak terbang dulu...
klw awak milik saya..
mesti awak akan datang kan...
rama2...

saya akan pergi....
tapi jangan risau..
awak pasti akan jumpa saya lagi...
klw saya pergi dari hidup awak....
awak janji akn ingat saya kan...

rama2..
saya suka awak jaga saya..
sebb perhatian awak buatkan saya tau...
yang saya masih ader rama2 dalam hidup saya..
terima kasih rama2....





cantik macam aner pun awak..jinak macam maner pun awak..saya akn bebaskan awak....
cuma sekarang ni saya betul dalam delima..adakah kalian berdua rama2 saya????




saya sayang awak la rama2.....kesiannyer rama2 saya kena balik awal sebb ader kursus...




ada 2 ekor rama2 kan..biru untuk yang teman baik..
pink untuk yang istimewa....maner satu kamu dan awak???

dari sahabat buat sahabat...

tazkirah hari ini..sabda rasullullah s.a.w "kasihkanlah kepada manusia sesuatu yang kamu kasihkan untuk diri kamu,kamu akan menjadi muslim"...di antara tanda kesempurnaan iman di dalam diri seorang muslim ialah dia tidak membataskan kasih kepada kebaikan dan membenci keburukan terhadap orang lain hanya kepada sesama muslim bahkan juga kepada orang yang bukan islam terutama dalam masalah keimanan.. .:khalifah for ummah:.

Tuesday, December 22, 2009

aku dan duniaku..

salam...
emmm..
hari nie lebih baik dari semalam...
dah bole bergelak ketawa dengan ma..
berbual..
sebb mood semakin ok..
x perla...
tinggalkan segala permasaalahn yang berlaku...
dan cuba untuk matang..huhuhu

actully nak kongsi something..
aper erk???





tadaaaaaaaaaaaaaaaa....
my novels..
eh bukan2..
hobi..
tapi ia milik kakakku..
huhuhu..
banyak giler...
hahahahah...
so ni jer la yang aku lakukan membaca novel...
hahahah...









ni la yang aku buat time boring..reading..hahahah



jiwang...maybe tu la aku..hahahahah




bila baca novel..aku tenang...aku rungsing pun aku bole jadi relax...



emmm...novel ni dunia aku...





emmm....syurgaku...novel2 ku...



emmm....bila baca novel..akulah pelakonnya....



emmm..a lot of novels....


banyak kan???hhahhaha..
ok3...
nanti aku masukkan lagi..lalalalal..
by...

aku...

aku...
pergi..
diam..
lena...
harus....
tinggalkan...
mengapa...
kerna...
perasaan..
hancur....
lumat...
aku..
tiada....
bukan...
tidak...
tak menagpa...
biarlah..
cari...
luar..
malam..
dingin..
tangan...
diam..
berlalu....
malam....

Sunday, December 20, 2009

aku dan dia...


dia baru hadir dalam hidup aku....
maka aku harus percaya pada dia..
walaupun dia bukan yang baru..
namun dia baru menakluki hatiku...

aku bukan tidak ingin di sayangi...
adakalanya aku sangat sunyi...
aku ingin seseorang di sisi...
mengengan jemariku...
berbual2 mesra seperti irama dan lagu...

namun aku tidak pasti...
adakah aku mmapu melalui perkara itu nanti....
aku percayakan dia...
walaupun hatiku cemburu...
namun aku bertahan..
kerna aku harus bijak mengawal...

dia hadir di dalam hidupku...
adalah masa yang tepat..
di saat aku perlukan seseorang menghapuskan kesunyian di hatiku...
namun...
adamasanya ia gagl menepati hatiku..
kerna hatiku agak sukar percaya pada kaum itu...

namun itu x mengapa...
kerna aku bersedia untuk segalanya...

menerima seseorang di dalam hidupku buat akli seterusnya...
kerna aku tidak akn mengalah hanya kerana kenangan lama...

terima kasih buat mu yang telah berlegar2 di dalam mindaku...
sejak perkenalan kita 7 bulan yang lalu...

MUHAMMAD DZIAUDEEN BIN YUNUS...
kita bersama2 membina lembaran baru...

menatap wajahmu...

Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti

Andainya kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu

Kuingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Kuingin dirimu turut merasa
Rasa rindu untuk menatap matamu
Menatap matamu

Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap
Jika kau sudi menemaniku
Takkanku lepas walau sedetik pun

puteri+ kekasih hati...

pertama...
walaupun hari ni 3 muaharam..
x per la..
selamat menyambut maal hijrah princess...

lupakan kisah lama..
buka lembaran baru..
yang baik jadikan teladan..
yang buruk jadikan sempadan...

muga tenang sentisa..
gembira...
menjadi muslimah sejati..
anak yang solehah...
pelajar yang bijak dan rajin,
sahabt yang baik...
serta hamba yang taat...

dengar cakap ma..
paham hati abah...
sayang kakak dan adik2...
serta beri peluang pada diri..
serta nafas baru dalam hidup...

jangan sia2 kan apa saja peluang yang datang...
jadi diri kamu...

buang yang keruh ambil yang jernih..
amin...
semuga tenang hidupmu nadia jalani...

buat kekasih hati...
perkara yang sama..
muga impian kamu terlaksana..
untuk ke luar negara..
amin..

Friday, December 18, 2009

dimiliki...

impian ku untuk dimiliki..
muga kali ini aku mampu terus menjadi miliknya...
bertapa aku percaya..
cinta itu ada..
namun aku tidak harus mencari ..
kan ku biarkan ia datang dgn sendiri...

buat kamu..
kamu bukanlah yang baru..
kerna kita pernah menjadi kawan dahulu...
7 bulan penentu segalanya...

dan kini...
aku tahu...
cinta itu untuk mereka yang x pnh kecewa dan menyalahkan insan lain kerna cinta yang gagal itu...

muga taun baru ini..
membawa 1000 pengerttian dalam hidupku..amin...


p/s: kisah silamku telah terkubur...
muga yang ini...
bukan lah seperti dulu..
menyalahkan aku di atas segala kesalahan yang berlaku...

Thursday, December 17, 2009

maaf...

maaf andai kata2 ku menghiris sesiapa....

perkongsian yang menyakitkan....


hari ini..
aku sedar..
perkongsian itu menyakitkan...
aku juga seorang insan yang biasa..
yang perlu berkongsi..
agar aku mampu menjadi sediakala..
kan aku telah katakan..
aku tidak sepurna..
maka jangan mengharapkan kesempurnaan dariku...

maka hari ini aku berkongsi sesuatu dengan seseorang..
namun mampukah ia menerima nya..
aku tidak tahu..
kerna aku telah bercerita...
di saat dia tidak bersedia..

tak mengapalah...
ku biarkan dia...
x semua memahami kita..
x semua mampu menerima kita..
dan x semua mampu menerima cerita kita....

hari nie....
aku sedar...
kerna dek terlalu bnayak menjaga hati orang...
aku suka biarkan hatiku terluka..
aku merana..
aku kecewa....

namun aku tidak tahu...
bagaimana harus ku lupakan perasaan mereka..
kerana aku juga seorang..
sahabat..
teman..
dan juga insan....

aku telah berkongsi...
ku harap...
janagnlah mengangkat aku terlalu tinggi..
kerna aku juga seorang yang biasa..
walaupun kita lebih dari teman biasa..
cuma anggaplah aku juga perlukan tempat berkongsi rahsia..
dan terimalah aku seadanya..
kerna aku adakalanya aku takut menghadapi dunia kejam di luar sana..
yang hanya menghancurkan hatiku..
dari membuat aku tersenyum gembira...

Tuesday, December 15, 2009

akan ku berusaha untuk itu...

akan ku berusaha untuk itu...
lupakan dia....
terima dia...
bahawa dia memang tidak akan menerima aku lagi...

yupp..
aku perlukan kepastian...

biarlah aku pergi..
tolong lepaskan aku dari hidupmu..
terima kasih....
kerna menjadiakan aku mangsa keadaan...
dan mangsa yang baru....

mungkin puas hatimu....
mengecewakan nadia yang seterusnya....
walaupun mungkin ia bukan pilihan hidupmu...

mimpi yang x sudah...

betul kata orang....
mimpi itu memang menakutkan...
kadangkala kita akn lebih suka bermimpi kerna ia lebih baik..
namun bila realiti..
ia akan menghancurkan..
seperti aku..
bila tahu perkara sebenar...
ia bukan menghancurkan hati...
malahan jiwa ku....

dan aku terus hanyut bersama harapan....
yang aku bina...
dan karam bersama impian....

vc cup...
ku tinggalkan..
harapan...
impian...
kenyataan...
semua telah terjawab...

hidup ini memerlukan pengorbanan..
dan aku perlu berkorban...
dan telah aku korbankan..
perasaan..
harapan...
dan..
impian...

apa yang paling pahit..
pabila..
insan yang mengaku menyanyangi diriku..
rupa2nya...
tidaklah menyayangi diri ini..
kerna..
dia tidak mempunyai perasaan terhadap wanita...

maka dia tidak pernah menyukai aku..
walaupun sekelumit..
terima kasih...

walaupun pahit..
akan ku telan...
walaupun luka..
kan ku ubati....

aku x kan lupakan ia dgn mudah..
kerna aku di persalahkan....
namun akan ku jadikan ia sebagai pengajaran....


siapakah yang tidak kecewa andai dikatakan
tidak pernah dicintai oleh sidia..
Sedangakn..
pengorbanan yang x terhitung telah di lakukan???

apatah lagi..
mencintai lelaki yang tidak mempunyai perasaan terhadap wanita...

dan akulah yang malang itu..
terjebak dalam percintaan lelaki GAY!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sunday, December 13, 2009

pesanan buat puteri...

puteri....
mengapa kamu berdiam???
mengapa kamu takut untuk hadapi kehidupan...
bukan kah kehidupan itu akan mengajar hidupmu menjadi tenang,...

puteri...
jadilah dirimu...
ada seseorang rindukan dirimu..
jadilah yang semalam..
agar dia tidak akan pergi dari hidupmu...

buat kamu...
maaf...
aku mengecewakan mu...

akan ku jadi yang semalam..impian hidupmu...

Friday, December 11, 2009

kehilangan yang di ganti...

kehilangan yang di ganti....

aku tidak inginkan segala ...

namun hatiku lebih terisi....

mungkin kerna aku sedang dalam proses melupakan...

yupp..

aku sedang melupakan....

dan aku sudah mampu melupakan dia....

congrats princess!!!

Monday, December 7, 2009

aku....

aku....
biarkan aku...
jangan pernah kau hiraukan aku....
andai aku akan pergi menjauh...

maka...
terima kasih di atas segala persoalan dan permasaalahan yang telah di lemparkan...

ku doakan kau kan bahagia hingga akhir hayatmu...

Sunday, December 6, 2009

cinta itu telah pergi...

cinta itu telah pergi..
telah ku tinggalakn ia pada sebuah loromg yang sepi..
ku biarkan cinta itu sendiri..
kerna aku tidak layak untyuk merasainya lagi....

maka..
ku harap..
aku tidak akn jatuh cinta lagi..
dan aku harap..
aku mmpu menghadapi realiti di hadapan kaca mataku sendiri..
bahawa pada hari ini....
yang akan ku hadapi dgn hati yang tenang..



lagipun..
cinta kita hanya sejarah lama..
dan aku harap ia tidak akn berulang lagi..

dan janganlah mengungkit perkara yang lalu..
aku mohon....

kerna kisah kita adalah kesilapan ku....

Saturday, December 5, 2009

itu bukan aku...

kedinginan kesejukan ini membuatkan kata hatiku benar...

bahawa aku x kan kembali...

buat mereka yang ku sayangi...
terima kasih di atas segala nasihat2 dari anda...

buta seseorang yang hanay tinggal kenanagn di dalam hatiku...

tak perlu lah di ungkit perkara yang lalu....
kerna hati ini....
tidak akn percaya lagi pada kenangan dan harapan itu...
terima kasih kerna terus melukakan hatiku....

Tuesday, December 1, 2009

aku dan perasaan...

aku kan manusia biasa.....

sakit hati...

benci...
menyampah....
hahaha..
sumer ader...

entahla...
ada masanya kita kena ajar diri kita....
menjadi realistic(padin kata)
hahahahah....

emmm..menyakiti hati sendiri supaya dapat melupakan sesiapa yang pernah berada di hati...
sebenarnya hati aku belum pulih seperti sediakala....
dan bila aku membaca sesuatu yang lama...
ia akn berdarah kembali...
seperti luka2 semalam.....

MAAF.....
AKU MASIH LAGI BERDARAH...
SEPERTI DULU...


cacian dan makian itu ...
hingga hari ini ia masih berada di hatiku....
dan masih belum mampu di buang begitu saja....

ia bukan benci..
tapi kesan makian dan ia seperi duri yang x mampu di tarik oleh
mereka yang hanya memaki tanpa
rasa menyesal di hati...

kemusnahan cinta...

ramai yang bercinta..
namun ia musnah sebelum di baja..
ada yang bercinta..
namun hanyut kerana nafsu di dada..
tapi ada pula yang setia kepada insan yang di cinta..
namun ia gagl memberi segala apa yang di inginkAn oleh mereka....

Nenek kebayan
'hei gadis...
biarkan cintamu pergi...
dia tidak layak untukmu...
kerna puteramu bukan di situ...
ia hanya di sini..
menantimu..
mengapa kau kejar yang itu????
kerna dia tidak akan mencintaimu..
dan tidak pantas untukmu...'

gadis menjawab...
'aku cintakan dia...
aku sayangkan dia...
dan aku pernah berjanji untuk menjaganya...
maka kan ku tunaiakn janjiku kepadanya..'


jawab nenek kebayan...
"wahai gadis kau terlalu luhur hatimu..
tahukah engkau lelaki itu sedang mempermainkan mu
dia tidak mencintaimu..
apatah lagi menyanyangimu...
dan dia tidak pernah ingin menjagamu..
dia hanya datang kepadamu untuk meraih simpati darimu...
dan akan pergi bila dia mendapat sesuatu yang baru..."

gadis..
"wahai nenek kebayan jangan kau kata begitu...
kau tidak mengenalinya...
aku yang sentiasa bersamanya...
dan aku yang mendengar segala penceritaan dari bibirnya"

nenek kebayan
"gadisku kau telah tertipu dek sikap nya....
dia hanya begitu agar dapat merasai perhatianmu sahaja...
pada dasarnya dia tidak menyukaimu...
dan benci melihat kau lebih dari dia..."

gadis(menangis tersedu dengan keliru)
"nenekku....
aku bukanlah gadis sempurna..
aku bukanlah anak raja..
aku bukan lah puteri bertuah..
aku hanya golongan biasa..
yang tiada keistimewaan apa2...
cuma aku berjanji untuk setia bersama dia putera yang ku cinta agar dia tidak akan merasa kehilangan cinta yang dia impikan dari wanita yang dia kata tidak ujud
di dunia nyata...
maka....
mengapa dia permainkan aku wahai nenek kebayan??
mengapa aku yang dia pilih untuk hancurkan?
mengapa tidak gadis lain..
yang cekal hatinya..
yang bersemangat waja???

nenek kebayan "jangan di panggil lelaki itu puteramu(marah)
dia tidak layak untuk kamu wahai gadis..."
(memujuk gadis)
"gadis..
kau sungguh baik sekali..
dirimu masih suci sesuci embun pagi..
maka aku tidak sanggup melihat air matamu menitis kerana kekasihmu yang hina itu...
ada seseorang menantimu...
tidak teralalu jauh dari hidupmu..
dia sedang menantikan mu...
itulah puteramu...
cuma dia takut kau tidak mampu menerima dia sebagai yang baru...
dia sedang menantikan mu wahai gadisku...
tinggalkan kekasihmu yang hina itu...
kerana dia tidak pantas untukkmu...
pergilah kepada putera yang menantimu...
kerna dialah yang mampu menjadi pengubat rindu dan peneman sunyimu..
di kala kau rindukan belaian dari seseorang insan yang kau gelar
KEKASIH HATIMU....."

Monday, November 30, 2009

salam...


dah lamer aku tidak menulis..
malam ini senyuman di bibirku...
aku bahagis di atas segala yang berlaku...
aku tenang bersama segala yang membelengu...

malam...
aku suka akan dirimu..
kerna kau akan membuatkan aku menanti puteraku...
siang...
hanya akan banyak mengecewakan aku..
dek teringat waktu2 yang berlalu....

maka..
ku simpulkan...
ku biarkan semuanya berlalu,
agar aku tahu bahawa aku akan sempurna ...
atau aku akan sengsara....

terima kasih....
YA ALLAH...
aku masih mampu tersenyum suka...
walaupun aku pernah merasa aku hilang cahaya....
kini akan hadirnya 'adam' yang sebenarnya....
agar aku tidak lagi tersasar jauh dari landasanmu..
itulah impianku...
amin...


siang dan malam akan bertukar ganti dalam hidupku...

Friday, November 27, 2009

ok second lepak...

semalm best giler..
aku lepak nagn budak2 debat sampai kul 3 pagi..
serius first time aku buat...
hahahahah
......

nak buat lagi x pasnie???

hihihihi...
ok..
ni gamabr2 kami..
tgok tau...
LOVE U ALLS K...





myrul n zafliey....



kak ain,ibnu n zulhelmi...huhuhuhu




ABG FAIS N AFIQ!!!!!

kembali...

salam...hai...
ya ALLAH..lamer dah x tulis kat blog ni...
dah berhabuk2 da..
tgok bukan setakat cicakman...
tikus man pun ader..
hahahaahha..
ni gara2 latihan debat + blank writer...
huhuhu..

actually just nak cerita tentag aktiviti time x tulis blog ni..

ada latihan debat...
tapi best la gak..
ni ader beberapa keping pic masa lepak akt kedai mamak..
degn..
abg kaloi..
abg fadh...
mizie..
nora...
n ibnu...
hihihii
tgok tau...
selamat melihat...
hhahahha






abg kaloi n abg fadh...





abg fadh n mizie...




nora n ibnu....

tunggu kan pos yang lain..hahahaha

Tuesday, November 17, 2009

love..love and love...again...


A bell is not a bell
until someone rings it,
a song is not a song
until someone sings it.

Love wasn't put
in the heart to stay,
for love isn't love
'til you give it away.

- Chanh Kha -

Love is not needing a snooze button on your alarm clock
because when it goes off the first time in the morning
the thoughts of your loved one
make it impossible to fall back asleep.

- Natasha Harris -



One woman, one man
with hearts so true
come before you
to say I do...

A love so fair
A dream come true
A couple shares
what they are destined to do

He takes her hand
to have and to hold
Their hearts embrace
and never let go...

A touch so pure
A smile so real
She closes her eyes
so she may feel

The love of one man
The love of her life
They join as one
as Man and Wife...

- Gretchen Gould -

Love

Love is when you miss him even before he's gone,
When you could listen to him talk all night
And never get tired of hearing his voice,
When the sound of his name sends chills down your spine,
And when you see his smile the second you close your eyes!

- Adriene Auckerman -

andai itu jadi realiti...


detik ini..
ingin sekali ku baca sebuah puisi dari dia..
andai dia menulis sebuah puisi ku ingin menjadi watak dalam puisi itu..
bicaralah tentang apa saja..

aku mula rindukan tulisan puisi darinya..
andai aku mampu,akan ku undurkan masa..
aku ingin terus bersama dia..

maaf..
aku tidak kuat dalam melupakan segala yang ada..
aku sememangnya perlukan masa...
ada ketika aku gagal dalam mencari siapa aku di hatinya...

aku tidak memarahi dia...
atau sesiapa saja..
aku amat memarahi diriku...
kerna mudah jatuh cinta pada dia..

dan cintaku bukanlah cinta suci...

Monday, November 16, 2009

malam...

malam...
sepi...
dingin...
aku....
sendiri...
seorang...
termenung..
sepi...
sunyi....
renung....
mata...
dengar....
mana....
tiada....
cinta...
hilang...
luntur.....
sedih...
kecewa...
luka...
berdarah...
henti...
simpang...
terus...
kiri..
kanan...
kini...
sendiri....
aku...
dia....
siapa....
tiada...
jawapan...
tiada....
pergi...
senyap...
keluhan..
hati...
diri..
persoalan...
jiwa....
kestabilan...
minda...
hujung....
masa...
ruang..
sunyi...

Sunday, November 15, 2009

akhirnya..aku gagal dalam menjadi itu...


yupp..
aku yakin..
pasti..
dan percaya...

aku tidak akan menjadi bidadari itu..
kerna semuanya telah terlambat..
maka aku hanya mampu sebagai seorang teman....

aku bukanlah ingin terus pergi..
kerna aku perlukan masa untuk menerima kembali..
segala persoalan..
dan mimpi2 ngeri...

aku harus kuat untuk berdiri..
dan kini aku berdiri dengan sendiri...

pesan ma...'kembali menjadi angah yang dulu,yang kami sentiasa rindukan kamu'...
akan ku korbankan hidupku untuk terus menjadi kesayangan keluargaku....
andai aku harus korbanakan seluruh hidupku...
akan ku lakukan hanya kerna mereka aku wujud...

aku kembali mencari aku...



izikan aku pergi...







cantikkan....
kalw la aku dapat nikmati saat2 nie...

Thursday, November 12, 2009

aku bersama mereka...

makan ice-cream..mengumpat...mengutuk...hahahaha






thanks korang...best...
ngan anda k...




sukarnya aku mencari ketenangan diri....
namun aku telah berjanji..
biarkan segalanya tinggal kenangan di hati...
terima kasih buat yang sudi berada di sisi...

along..
i miss u so much n tq dgr masalah angah...

ma....
angah x sanggup nak cerita..
nanti angah g tau....

myrul n daus...
hahahaah..
ngan korang akak happy giler k...
thanks kembalikan diri akak...
walaupun sekejap..
x sangka...
akak masih boleh ketawa....
thanks....

Wednesday, November 11, 2009

biarkan aku sendiri....

maaf..
biarkan aku sendiri....

biarkan aku sendiri untuk mengutip kembali kekuatan ku....
mengutip kembali kerpercayaan ku....

yang bertaburan di atas jalan yang gelap dan dingin....
biarkan aku sendiri mengutip ia.....

andai aku sesat semasa mengutip segalanya....

jangan di cari aku...
biarkan aku terus dalam kesesatan itu...
kerna aku x ammpu meneruskan realiti kisahku....

andai aku 'mati' semasa mengutip kembali..
kepercayaan..
kesetiaan...
dan kejujuran..
serta keihklasan....

anggaplah aku 'mati' kerna aku mencari siapa aku di dalam keaadaan yang sangat mengecewakan.....

Tuesday, November 10, 2009

hidup umpama roda...



thanks padin






afiq n nora memang best...



yupp..
hidup umapama roda..


semalam kita sedih x bermaknA hari ini juga akan sedih....

thanks untuk korang2 yang da kat cc aku..
serius rindu anda semua....


nak cuti....
tgok movie...
g tepi laut...
makan kfc...
makan banyak3..
hahahahah..
ops...
makan coklat...
hehehehehehhe

Sunday, November 8, 2009

i miss u so much....

i miss u so much....
'don't cry princess'....
but i miss u so much....

princess ni dah x der tempat nak luahkan perasaan...
princess ni takut sangat...
hari ni dia betul2 rindukan someone...
bole tak klw dia buat permintaan yang mustahil....
princess ni x suka tgok kawan dia sedih..
sebb princess ni pun akan sedih...
and dia dah nangis dah pun...
nangis kembali....

princess ni betul2 kat 2 persimpangan...
semua adalah kawan..
tapi dia x tau nak baikkan hubungan mereka agar x der salah paham...
dia kena hapuskan pengkhianat..
tapi x tau macam maner....

tadi princess tu g bilik kawan dia..
kawan yang dia sayang...
dia terkejut kawan dia nangis...
dia nak tolong...
tapi dia x mampu..
sumer salah princess ni....

x halang perkara ni berlaku...
princess ni tiba2 rasa dia sorang jer...
dia nak prince dia balik..
tapi tu mustahil..
prince tu dah buang dia....
dia rindu kat prince dia.....

tapi....
sekarang....
dia kena matang...
dia kena hadapi sorang2....
dia x kuat....
sebb tu dia nangis.....
dia nak prince dia...
dia nak kawan2 dia....
dia nak semuanya macam dulu....

tapi princess ni x mampu nak ubah....
princess ni bole nangis jer...
n assume sumer salah dia...

kenapa princess ni jadi cam nie??
kenapa princess ni asik nangis???
kenapa princess ni asik rindukan prince dia.....

princess wakeup!!!!!!!!!!!!!!!
cari jalan untuk selesaikan masalah....
antara kawan2 dengan kawan2...
sumer princess ni sayang...

tapi princess ni x tau nak hadapi masalh kalw princess ni rindu prince dia yang dulu...
yang pasti princess ni x pernah serik......

princess...
princess....

jangan la cam nie...

jangan la cam nie...
serius aku takut....
naper sumer dalam emosi x stabil...please.....
be cool k....
saya pun ok jer...
dah3 jangan risau k....
kawan2 jangan sedih2..
saya sayang anda semua...
saya x suka anda sedih..
dan saya pun x suka anda tau saya sedih...
maka hari ni saya gembira sangat....
kawan2 janagn risau tentag saya...
saya risau tentang anda....
sangat risau....

semuga bahagia kawan2.....

Saturday, November 7, 2009

aku dia dan kenangan...

aku dia dan kenangan....
aku....
diam...
lari...
malu...
datang....
pergi....
dia...
jalan...
tenang...
benci....
mengapa....
aku....
takut.....
lari....
sakit....
kecewa.....
gembira...
diam...
senyum.....
kenangan....
mati.....
dalam....
tagis.....
dan....
diam......
rindu......
hilang....
aku......
biar........
dan.....
pergi......

aku dan tanggungjawab...

salam....
skang tepat jam 3.15 pagi...
aku baru balik dari antar budak sakit kat hospital..
skang abru aku tau bertapa beratnyer tugas seorang MT..
kalw dulu aku selalu kata diaorg x buat kejer..
skang aku dah rasa da...
yer la...
cuber bayangkan....
dah la hp tertinggal kat dalam keter n dah di bawak balik ke rumah oleh jantung hatiku....
kemudian emergency case mereka telefon mak aku angkt...
yang paling malu mereka dtg kejut aku..
huhuhu....
giler malu...
inilah tugas pertama aku...
takut gak nak hadapi masa mula2..
tapi semuanya ok....

jap g..
dalam kul 5 or 6 puan call aku..
nak amik mereka...
x per lah....
berbakti untuk kolej..
.nama pun tanggungjawab....
huhuhu...

SELAMAT BERTUGAS NADIA.....


p/s: harap aku dapat atasi masalah hati aku plak...
hihihihi =)

Thursday, November 5, 2009

entahla....

entahla..
perlu ker aku percaya..
atau mereka semua sama..
aku pun tak tahu..
n kadang tak nak amik tahu...

tapi ader masa aku nak tahu..
tapi tak tau macam maner....

kadang aku perlukan orang..
tapi orang tu perlukan aku ker???

kadang2 aku x perlukan saper2 tapi...
ader orang perlukan aku.....

aku x nak ader masalah..
sebb aku penat nak atasi..
aku tak tau cam ner nak hadapi..

ader masa aku nak tulis pun takut..
takut salah lagi...
aku nak jadi diri aku yang dulu...

sumer tak knl aku...
biar la..
aku suka...
bila ramai knl...
nanti lagi teruk...

rindu kat ma...
abah...
along...
acik..
ami...
n ...
arin...

angah rindu korang....

rindu kat cikgu normah...
cikgu saya kalah lagi....

rindu kat nisa...
nisa aku rindu ko....
ko marah aku lagi ker???

aku rindu sumer orang arini....

pnut....
yana....
aku sayang korang..
korang la yang selalu teman aku..
dgr aku nangis...
pujuk aku....
ajak aku g makan....
jaga aku sakit..
bawak g clinic...
aku sayang anda....

kalw la esok aku x der...
rasa2 nya ader orang sedih tak???

hari ni aku rasa aku betul2 sorang...
aku happy...
sebb pnut n yana n nadzrul teman kan aku...
mungkin demam maka aku rasa lonely kot....
tapi tadi aku happy....
tapi jiwa aku...
hati aku...
kosong....

aku kena setiap kali aku final.....
x perla..
biar aku nangis...
agar aku matang....

aku tak tau....
aku nak percaya pada siapa....
selain nama yang aku sebut....
aku tak tau dia orang(orang yang aku x sebut)anggap aku aper....

aku suka bebanakan orang,...
n aku pun redha bila orang kata aku.................

mak abah aku pun x maki aku cam tu....
mereka jaga hati aku....

tapi...
skang..
aku kosong....
aku dah give up....
aku betul2 hilang....
aku nak dunia aku balik..
pulangkan....
please...

jangan amik hidup aku.....
tolonglah.....
jangan maki aku.....
tolonglah....
tolong jangan buat aku cam samapah....
tolonglah....
=(
=?
=0
=I
=#
=$
=&

aku merayu.....

ketenangan hati....

YA ALLAH...
AKU MOHON...
berilah aku ketenangan hati..
agar aku mampu untuk berdiri...
dan tersenyum lagi..
jangan rampas kebahagian yang menjadi milikku....

Wednesday, November 4, 2009

hujan....

hujan.....
aku....
kenangan...
harapan...
impian..
alasan....
penceritaan....
bidasan....
mimpi...
realiti..
musnah...
tiada....
jiwa...
hilang...
resah..
tenang....
diam...
senyuman...
luka...
duka..
suka...
kecewa...
merana....
membisu....

Tuesday, November 3, 2009

dunia ini...

dunia ini semakin kejam....
mengapa ramai yang terluka di saat final di hadapan mata....

aku sungguh takut terluka..

walaupun aku sudah melukakan...
dan aku rasa terlalu bersalah...
entahla...
aku x tahu..
apa kah ini hanya fantasi ataupun realiti..
aku harus hadapi..
namun aku pasti akan mengundur diri...

aku ingin pergi..
namun aku pasti akan kembali.....

maka ku putuskan..
biarlah kini hanya tinggal mimpi.....
aku akn tenang sendiri..
tanpa sebarang rasa lagi...

cinta itu banyak memberi aku inspirasi..
agar berhati2 dalam menaburkan cinta yang tidak suci...

Monday, November 2, 2009

aku kembali berfikir...

setelah sekian lama ku pendam rahsia hatiku..
aku ingin menulis kembali....

aku juga adakalanya penat menanti..
baru aku tahu..
aku tidak sekuat serikandi yang sentiasa menghadapi ujian dengan senyuman..
kerna aku hanya lah yang biasa....


maka petang ini..
ku bawa hatiku lari jauh dari segalanya..
bahawa aku hanay perlu hindarkan diriku..
untuk jatuh cinta lagi...

dan aku tidak akan jatuh cinta untuk kesekian kalinya....
dan untuk bercinta...
biarlah...
aku harus tamatkan segala penderitaan dan kelukaan ini.....

Saturday, October 31, 2009

bersama buah hatiku...

salam...
hai..
sajer nak menggedik..
asik post poem jer ..
anda pun termuntah nnati..
hahahahah...

tadi kan buah hati aku datang....
ngada kan aku nie...
sukati jer suruh mereka datang..
hahahah..
eh mestilah..

aku kan manja..
hahahaha..
manja la sangat...
jom tgok gambar2 tadi..
masa makan..
hehhehehe...

tq...
ma..abah..along..ami n adik arin..
kat abg cik pun samer..
makn satay...
kuew teow kungfu..
nasi goreng ayam...
sotong goreng n ader entah aper lagi..
samapi x terlarat den..
jom tgok gambar2 buah hatiku..
hehehehehe...














ni plak my hero..huhuhu...=)






ni arinah budak gedik yang comel..hehehehhe






ni plak ma....thanks ma...love u forever...



ok ni along...rindu kat along..huhuhu..love u...

Friday, October 30, 2009

kejamkah aku???


kejam kah aku..
andai aku perlukan kekuatan dengan menggunakan kekerasan??
kejamkah aku...
andai aku perlu melupakan dengan cara menjauhkan???

kejamkah aku..
andai ku tutup rasa hati..
dari terus menyintai???

maka..
aku sememangnya kejam..
kerna semua ku lakukan....
untuk melupakan dia kembali....

Wednesday, October 28, 2009

help me!!!!!!!!!!!!!

tadi pad204..
serius..
soalan senang giler...


tapi..............

jawapan susah lorh..waaaaaaaaaaaaaaaaa..
aku takut ni!!!!!!!!!!!!!

tolong aku tenangkan hati yang berserabut...huhuhu
=(

aku takut....

aku bangun kembali...

kejap nyer aku tidor....

dah bangun untuk study balik...

tido pkul 1.45..
bangun kul 3...

huhuhu..

xper la..

"dinihari ini sangat tenang..
namun ia tidak setenang hati ku seperti akan ada perkara yang akan menganguku untuk siang itu..
maka ku tinggalkan siang itu dengan persoalan....
dan aku tahu..
walau apa pun yang berlaku aku harus buktikan..
aku adalah seseorang yang bukan untuk hidup kerna cinta lagi..
walaupun aku lemah pada cinta...

mungkin kerna cinta aku mengenal semua ini..
maka sebelum ku undur diri..
kan ku tinggalkan kesan untuk tidak lagi bercinta dalam hidupku...

maka kerna cinta itu..
aku terluka..
meluka..
kecewa..
di kecewa..
dan mengecewa..
dan kerna cinta aku jadi pemusnah insan yang aku cinta..
sehingga aku di gelar perempuan bodoh yang memusnahkan cintanya..
ku terima dengan hakikat bahawa..
aku tidak layak untuk sesiapa...

maaf aku harus beredar dari harapan yang aku cipta..."

Tuesday, October 27, 2009

kasihan..

entahla..
dunia sangat kejam...

dah la nak final..
tapi ramai yang terluka..

kecewa...

merana....


aku???

entahla...

kcewa??

merana??

terluka??

meluka???

cinta????

bosan.....

menyusahkan....

Monday, October 26, 2009

aku?????

all the best untuk kawan2..

jawap exam betul2..

huhuhu..

hidup yang sangat berliku..

n x sabar nak tau apa yang akan terjadi esok..
hahahahah...

emmm..
tapi aku takut...

knaper sakit ni lain mcm???

entah la...

ahhhhh..
aku sihat k.....

don't worry....


ma...
rindu kat ma..


abah..
love u...

along..
miss u...

acik,ami n arin...
sayang kalian..


huhuhu..

kawan2 debat...
myrul,qarami,abg fadh,ibnu,hafifi,kak ain,wan,nora..

tq so much....

hahahahha...

mEnAnGiS + kEtAwA + bErGaDuh + SeNtAp + mErAJuK + D pUjUk...


itulah kehidupan..

x sabar nak tggu esok..
kalw aku sempat la....

huhuhu...

wanita berfurdah itu impian ku hinga kini

biarkan aku begini....






aku selalu tanya kat diri aku..
mampu ker aku jadi cam nie???





actually aku dah x marah kat saper2...
dan aku sedang berfikir..
bagaimana untuk aku cari jalan....

doakn aku untuk final..
amin...
muga aku tenang...

Sunday, October 25, 2009

di cabar or tercabar...

ok..
fine sumer salah aku..
aku just nak betul kan keadaan jer..
aku x paham la..
ok la..
klw macam tu..
biar aku dicide..
di sebb kan aku selalu burdenkan org nyer life..

so..
aku mals nak pk..
nak telentag ker..
tergolek ker..
sukati ko la...
btw aku x berlaki lagi...
memang aku suker admire...
skang dah x..
x nak ulang tabiat buruk aku yang nie da...
tu memang salah aku..
tapi x per la...
x sangka dunia ni kecik palk...

yer la..
sumer salah aku..
knper la aku suka pk masalah orang kan...
emm...
mungkin aku patut pentingkan diri la...
sebb bila asik pk tentang orang memang aku sakit + pening...
cakp tentang pening..
aku asik sakit kepala jer..
magrain kembali ker..
x nak la..
bahaya...
sakit yang satu ni pun x baik2 lagi...

lagi pun aku x raedy untuk 'pergi'..
sebb aku belum tunaikan janji kat keluarga...
nak bahagiakan mereka..
lagipun..
aku belum tentu bau syurga kalw aku pergi sekarang..
n aku x kata klw aku lamabt 'pergi' aku masuk syurga...


ok kembali balik kepada apa yang nak aku tulis...
zaf selalu kata kesetiaan x boleh di bahagi-bahagikan...

tapi kenapa ader org wat cam tu erk???
yer la...
bercinta dan bertukar2 pasangan..
eh jap3 aku x kata aku baik yer...
emm...
entahla...
sebb nak final...
ok..
aku ignorekan..
tau x masa sem lepas pun aku kena cam nie..
x bole blah aku nampk org yang aku admire kat libry dating ngan awek dia..
sem ni plak menggatal ngan kawan aku yang dah marah ngan aku..

aduyai..
mak aku kata bertepuk sebelah tangan x berbunyi...

so pk2 kan lah dan selamat berubah..
aku nak balik hostel..
duk study ngan kawn2 lagi best...
huhuhu
lupa lak..
rindu kat dia..
eh..
teringt la..
hahahaha

salam...

Saturday, October 24, 2009

nadia itu masih keliru...

jadikan aku seperti wanita ini...

hari ini...
detik ini..
aku ingin ceritakan mengenai diri sahaja..
bertapa aku sedar..
aku semakin berubah...
mengapa aku tidak seperti dulu...
mengapa aku hanya menjadi yang lama hanya sementara?
sedangkan itu impian ku dari dulu...

aku kembali termenung lagi..
ku ingati kembali..
sejarah2 keinginanku untuk menjadi seperti yang ku dambakan itu...

namun..
kini aku semakin jauh..
dan aku terus menjauh..
tiada lagi nasihat dari seseorang yang mampu menegurku...
aku hanya mengikut langkah kakiku..
mengapa aku terlalu bebas laku..
sedangkan itu bukan aku...

mengapa aku semakin kejam pada diriku..
aku tidak tahu bagaimana untuk ku ubah segalanya..
adakah telah terlambat??

aku harap masih sempat untuk aku bertaubat..

YA ALLAH BANTULAH HAMBAMU YANG LEMAH DAN HINA INI.. MUga ku mampu telususri duniamu dengan iman yang kekal di dada.. amin...

Thursday, October 22, 2009

jawapan dan persoalan...

hari nie aku rindukan dia lagi...
sangat rindukan dia...
agaknyer terlalau rindu..
akhirnya dia hadir dalam mimpiku..
sehingga aku tidak ingin bangun untuk melihat dunia ku yang hakiki...
aku amat rindukan dia..
ingin sekali ku jumpa untuk menjernihkan keadaan..
namun aku takut ..
kerna aku tak sekuat seperti yang di sangka....

aku ingin berjumpa dengan dia sebelum aku pulang..
namun...
aku semacam tidak pasti...
adakah dia ingin menemuiku....
dan duduk di sampingku lagi???

maaf lah...
aku amat merindui dirimu lagi...
namun....
aku takut...
mengapa kamu seperti tidak merindui aku???

terima kasih hadir dalam mimpiku semalam...
hingga buat aku tidak mahu jaga dari dunia yang indah itu....
aku amat merindui kamu....


p/s: walaupun kita tidak seperti dulu..
namun aku tetap rindukan kamu...

Wednesday, October 21, 2009

rindu yang x mampu ku suarakan..


maaf kan cik tedd ya..rindu sama kamu...=)



hari nie aku semakin sunyi..
aku tidak tahu apa yang harus ku lakukan...
dia semakin menyepi..
dan aku semakin sunyi..
aku ingin menegur dia..
namun egoku telah menghalang segalanya dari berlaku...

aku ingin meneruskan perhubungan ini..
namun segalanya seperti telah berakhir..
ku ingin kau menjadi milikku...
dan ku kan setia menemani mu...
dan menjagamu hingga akhir hayatku...

namun segalanya umpama fantasi di alam mimpi..
aku mula percaya pada semua yang berada di kanan dan kiri..
bahawa kau bukan milikku...

adakah dia tidak merasai apa yang kau rasai???
adakah dia tidak merindui seperti aku merindui???
adakah dia tidak kecewa seperti aku kecewa??
adakah dia bahagia tika aku berduka????

aku tidak tahu..
dan aku hilang dalam dunia yang ku ciptakan untuk diriku dan dia....

cuma sekali ku ingin katakan...
adakah kamu begitu bencikan aku???

Sunday, October 18, 2009

maaf...

aku mula percaya...namun aku harus pergi dari segalanya...maka....kubiarkan kembali hatiku retak..
aku tidak menyalahkan...kerna aku yang bersalah...
kerna aku lah pemberi harapan..
dan aku juag pemusnah impian....
maaflah....

maaf..
kerna aku adalah penyebab segalanya....

mengapa aku masih begini...

salam...
hari ni aku dah kembali ke kampus...
sebenarnya tiada ketenangan dalam kamus hidupku lagi...

dan akhirnya..
aku gagal lagi...
menjadi yang ke 2..
ditinggallkan....
ma kata jangan angah...
nanti kecewa macam yang zahid buat..
tapi aku kata dia lain..
lain sangat..
n dia bukan orang melaka....
yupp..
ma...dia sangat lain..
baik..
angah suker kawan dengan dia..

ma gak pesan...
x per la kawan la dulu..
jadi kawan yang ada time susah dan senang..
kalw korang sesuai jadi kawan mungkin sesuai jadi lebih dari kawan..

aku pun kata..
ok ma...
i love u..
tapi kesian along..
tertinggal lagi part ni..
my sis i love u....

sekarang aku kat hostel..
yang teman pnut n yana....

malam tadi qarami n myrul tenangkan aku..
thanks korang...
akak hargai sangat...

buat kamu....
thanks....
maaf la x tau langsung perkembangan kamu..
mungkin kamu rebah disebabkan gara2 aku yang terlau membebankan...

akhirnya ku sedar...
jika aku hadir dalam hidup seseorang..
aku adalah beban buat mereka...

maka .....
aku patut tidak hadir dalam hidup sesiapa....
kamu tidak pernah menipu.....
dan aku juga tidak pernah merasakannya....
tapi..
terima kasih yang tidak terhingga untuk segalanya....


*hidupku umpama 'jantungku' yang baru lepas di format....
kosong dan aku harus mengisikannya dengan sebuah 'perpisahan'...

Friday, October 16, 2009

bermula kembali...

tadi aku call abang kaloi....
dia cakap naper jadik cam ni..
aku cerita semua kat abang..
dia kata salah aku gak..
jap2..

kita kalw dah berpunya then bergambar dengan lelaki lain x elok eh???
aku baru tau..
tadi abg g tau aku...
oo...kak ikin kata kita x leh wat cam tue...

so..

SORRY....
X TAU PUN X BOLEH...
OK....

u x buat mcm tu..
emm..mungkin ni kali terakhir saya akan buat...
yupp...


bole x tolong angkat phone???

ku miliki jawapan itu....


akhirnya..
ku miliki jawapan itu...
terima kasih...
ma...
thanks....
betul kata ma....
dia akhirnya memilih dan angah juga memilih...
pemilihan kami x sama...
tapi x per..
angah kan kuat....hahahaha
ok...
kami sekadar berkawan....
dan kami tiada apa2 hubungan selain berkawan...
angah balik sebb rindukan nasihat dari ma...
i love u ma...
so much...

lagu pilihanmu...


Mimpi Yang Tak Sudah

Apa Makna Impian

Datang dan Pergi

Membawa Hati Menyusuri Kembali

Jalan-jalan Sepi


Kau Kah Di Situ Yang Menantiku Atau Jelmaan Dalam Kenangan Yang Bernama Pengalaman

Korus


Siapakah Di Antara Kita
Dengan Rela Menjadi Pendusta
Siapakah Dulu Membina Harapan
dan Siapa Yang Memusnahkan Impian
Tanpa Sebab dan Alasan
Kau Lahirkan Perasaan
Bagai Taufan Tiba-tiba Datang
dan Menghilang


Kau BaYang-baYang
Masa Nan Silam
Ada Ketika Terbawa-bawa
Oleh Resah Mimpi Yang Tak Sudah

” Ibnor Riza “


akhirnya dia jugA sedang melupakan aku....

akhirnya...
dia juga sedang lupakan aku....

kenapalah aku ni mudah jAtuh cinta..
dan serius??
kenapa aku mudah untuk merasa kecewa??

entahla..
aku sayangkan dia..
tapi bila aku pk..
naper aku x di hargai..
salahkah aku cari kembali hatiku??
masa aku sakit dia ader ker??
time aku x der semanagt??
dia ader ker??

aku x sekuat mner..
aku juga x segigih maner..
cumer tolonglah hargai aku..
n jaga hati aku..
cuber la satu hari tu buat aku gembira....
salah ker???

dia tau x..
aku tau dia tau...
aku selalu menangis??
apa yang dia buat kat aku???

naper dia x pnh hargai saat2 aku inginkan dia??

memang aku sayang dia..
detik ni aku nak balik kampus nak jumpa dia..
tapi untuk aper??
sakitkan hati aku???
untuk tgok dia pegang2 dengan orang lain..
say i love u???
aku pun ader gak kawan..
lagi lamer dari mereka???
tapi aku x pnh cakap benda macm tu..
n pegang2 x tentu pasal..
salah aku lagi ker???

kalw betul suka cakaplah..
ni biler ader orang lain dekat..
buat muka masam dengan aku??

perlu ker kita terima pelukan orang sebb kita sedih??
berbeza jantina palk tu??
apa perasaan dia kalw dia tgok aku hug orang lain??
mesti bengang kan..
bergambar dalam camera org lain pun dah tarik muka..
peluk apatah lagi..

aku memang x paham...
yup..
betul..
mungkin aku jenis x pentingkan kan kawan....
dan bila aku pentingkan kawan x la sampai aku kena peluk dia..
pegang2 dia n say i love u..

aku pun x tau....
memang kita x sehaluan....
aku orang kampung..
besar pun dengan cara yang agak ketat dengan undg2...
aku x di benarkan keluar sesuka hati...
n bebas sesuka hati..

tapi aku x tau plak...
kalw peluk,pegang2 tu perkara biasa....

sebb aku penah geli untuk bersentuhan dengan orang yang x sama jantina dengan aku...

x per la..
yang aku tau..
hubungan aku makin jauh...
aku pun dah penat....
mals nak pk...
lepas ni sukati kamu la..
biarlah aku....
cuma aku akan tunaikan janji aku...

maaf buat 'seseorang'..
nadia x mampu nnak bahagiakan orang yang kamu sangat sayangi....

mungkin malam tu memang masin mulut dia...

i nampak x ok...
sebb nak braekup dengan nadia....

btw thanks buat anda ..
yang hadir secara sengaja dan tidak sengaja....

muga kalian berpuas hati dapat kecewakan aku lagi...

aku memang suker orang kecewakan aku...
buatlah..
sampai aku grad k...

cume aku x benci kan korang pun..
.just little dispointed...
aku sayang pada orang yang x mampu sayang aku...
dan question mark yang di katakan...
aku x layak di sayangi.....

TQ...

ku cari kembali hatiku...

aku kini berada dirumah....
dirumah inilah ku cari ketenangan ku..
ku imbas kembali segala permulaan kisah 'cintaku'...
namun...
mungkin aku yang merasa begitu....
dan dia merasa aku hanya palsu....

mungkin betul kata anda semua..
ada masanya kita harus tinggalkan sesuatu yang kita sayang...
dan aku harus lakukan....
walaupun aku tidak mampu untuk buat secara cepat...

cinta suci tidak akan bertambah mahupun berkurang..
dek kerana kekurangan mahupun kelebihan....

namun...
hari ini aku mula bertanya..
adakah aku bukan pencinta sejati??
sampai bilakah aku harus mengalah dan beralah???
dan samapi bilakah aku harus biarkan hati ku terus terluka dan merana????

walaupun aku di dekati..
namun aku tidak pernah biarkan aku di sentuhi begitu saja....
namun...

kau tidak pernah untuk menjaga rasa hatiku..
hingga kini aku merasa aku sememangnya tidak layak untuk berdampingan denganmu..
walupun sedetik cuma..

biarlah aku mencari kembali hatiku.....

Wednesday, October 14, 2009

ku tinggalkan segala kenangan dan harapan...

aku kini sendiri..
ku lalui lorong yang sepi..
sangat mencengkam hati..
dulu aku punya teman di sisi..
ku ingat dia akan menemani sehinga aku pergi daru dunia ini..
namun itu hanya mimpi....

kini aku sendiri....
aku perlu melangkah lagi..
andai dulu aku melangkah sambil berlari bersama senyuman di bibir dan kegembiraan di hati...
kini aku kembali berjalan sendiri..

biarlah aku sendiri..
kelak aku tidak kecewa lagi...

laman hati ku telah ku beri buat yang hadir di sisi...
namun kerna tidak di hargai..
laaman itu ku tutup kembali..
biarlah segalanya pergi...

dan biarlah aku sendiri..
aku jemu untuk menanti sedangkan aku tahu penantian itu akan membuatkan aku menangis lagi....
maka aku harus pergi..

ku tutup laman hati..
biar ku sirami mawar2 putih ku sendiri...
ku biarkan jiwa aku menangis walaupun...
bibirku tersenyum sendiri...

ku ukir senyuman ku...
walaupun ia membawa aku hilang segala kenangan manis dalam hidupku...

yang pasti dia tidak pernah untuk cuba menerima aku...
maka ku biarkan ia berlalu....
pergilah.....
bersama segala kenangan dari hidupku...

pintu hatiku telah tertutup kembali.....

aku kembali seperti dulu....

salam..
aku kembali menjenguk laman mawar putih ku..
yang telah seminggu ku biarkan sepi tanpa sebarang coretan tentang kisahku...

sebenarnya terlalu banyak ingin ku katakan..
namun...
akan ku coretakan tika aku berada di rumah kelak...

dari 'jantung' ku rosak dan terpaksa di format...
sehingga aku membuat keputusan untuk sendiri..

semuanya ku lakukan dengan hati yang dalam erti kata aku sendiri tidak mengerti...

mungkin hanya aku yang mencintai dan terus ingin di cintai...
namun bukan aku untuk menanti sesuatu yang x pasti....

dan aku takut untuk sendiri di dalam fantasi yang gelap dan dingin serta sendiri....

maafkan aku.....

Wednesday, October 7, 2009

my name is????

jangan salah sebut nama lagi....
nanti kesalahan x dapat di maafkan....
ku doakan kamu sentiasa bahagia...
di mana kamu berada mahupun melangkah pergi...

walaupun aku bukan lah yang terpenting dalam hidupmu....
ku doakan yang terbaik buatmu...
muga bahagia selalu....

bagaimana cinta itu berlaku dan bergerak...

cinta..
bagaimana ia berlaku dan bergerak..
kadangkala kita suka bercinta..
namun ramai yang tidak pasti...
bagaimana hendak mengekalkan cinta dan setia pada cinta dan menghargai cinta tersebut...
ada yang membina atas dasar suka..
ada yang atas dasar cinta,...
ada pula yang saja2..

namun hari ini..
cinta itu adalah satu perkara yang suci..
yang bukan kita dapat beli mahupun lihat di mana2..
cinta itu akan hadir dengan sendiri..
tanpa sebarang perasaan...
cinta itu juga akan hadir di saat hubungan persahabatan terjalin..

kita selalu silap menilai cinta..
aku,dirimu,kamu,dia sesiapa saja..
suka melihat cinta adalah membebankan..
pernahkah kamu melihat cinta sebagai satu kenderaan???
cinta tidak pernah berdendam dan membalas dendam(mahatma gandhi)...

namun hari ini ramai yang bercinta kerana amarah di jiwa..
pernahkah anda terfikir..
bagaimana persaan anda...
andai anda di tempat si penerima dendam???

cinta juga bukan untuk mengigati perkara yang lepas2..
cinta itu satu perkara yang unik..
yang x mampu di nilai dengan kata2 yang romantis..
namun ia mengenai sifat dan cara menunjukkan rasa cinta...

cinta bukan sahaja kata2 aku cinta padamu....
i love u...
ching ai..
wo'ai ni...

namun cinta itu adalah satu hakikat..
satu rahmat..
semua pernah bercinta..
maka jadikan cinta itu satu perkara yang terbaik..
andai ini kali kedua..
jadikan ia percintan yang kekal buat selamanya...
jangan jadikan ia medan pertemuan perasaan yang tidak kekal lama...

cinta itu satu perkara yang luar biasa..
ia bukan hanya dengan kata manis di bibir yang menggoda..
namun ia adalah kesetiaan,kejujuran,dan mengambil berat....
juga bagaiaman menghargai orang yang di cinta..

memang indah jika kita di takdirkan bercinta...
sangat indah menjadi yang di cinta dan ..
terlalu indah pabila orang yang kita cinta juga mencintai kita...
namun kita harus yakin dan percaya....


bahawa bahaya percintaan ini bukan untuk di buat ujikaji..
di mana hari ini putus cinta..
esok adalah untuk mencari cinta..
namun jadiakn perkara itu satu perkara yang berguna buat jiwa kita...

maka...
cinta itu sememangnya satu kenderaan...
dan kita lah pemandunya.....
bagaiamana kita memandunya itu terserah pada pemilik cinta...
jangan terlalu laju....
kelak segalanya palsu..
jangan terlalu perlahan kelak segalanya kan terlambat dan terlewat....
jadilah pemandu yang setia...
jujur dan melengkapi..
andai kamu adalah kereta..
maka jadikan teman hidupmu stereng kereta tersebut..
agar kalian tetap bersama memandu..
bukan mencari kata putus...
namun mencari persefahaman hidup..

percayalah cinta itu adalah hakikat...
yang bukan saja indah...
namun unik serta harus di hargai......

itulah bagaimana cinta itu berlaku..
dan bergerak..
yang pasti tiada siapa tahu bagaimana dan bila kita jatuh cinta..
serta atas sebab apa....

maka hargailah bila anda bercinta..
dicinta..
mahupun di lamun cinta....

Tuesday, October 6, 2009

aku hanya untukmu..


aku hanya untukmu...
walau apa pun yang berlaku..
jika kita di takdirkan bersatu...
kita pasti bersatu..

andai di takdirkan kita kan berpisah lagi..
maka ku biarkan kamu pergi....
bukan kerna ku tidak mencintai..
namun ku tahu.,..
pasti banyak hikmah di sebalik perkara2 ini...

andai kau tahu perasaanku detik ini..
pasti kau mula merasa pasti..
namun aku tidak mampu mengatakan di hadapan mu kini....

entahla..
kau kan terus di hati..
walaupun mungkin di takdirkan kita akn berpisah lagi..
dan aku kan menanti...
walaupun mungkin penantian itu akan membuatkan aku menangis lagi..
pergilah wahai kamu yang bertakhta di hatiku....
walaupun enam mahupun sepuluh tahun lagi..
andai aku untukmu..
percayalah...
kita pasti akan bertemu dan bersatu...

aku amat menyayangimu....
kerna kamu adalah kamu...
dan akan terus menjadi buah hati ku....

pesanan buat insan yang bertakhta di hatiku...

salam buatmu...
tenangkan dirimu..
redha kan segala amarahmu...
jangan terlalu mengikut bisikan hawa nafsu..
kelak kamu yang kecewa selalu..

maka jadikan cabaran ini dugaan..
andai kamu seorang pendidik..
kamu tetap di hatiku...
andai kamu seorang penyelamat..
kamu tetap di jiwaku..
andai kamu seorang pencari maklumat..
kamu tetap terus di hatiku..

bukan meningalkan aku..
bererti aku kamu lupakan..
cuma renunglah kembali..
telusuri kembali rahsia hati,...
walau apapun terjadi..
kamu tetap di hati..

aku tidak akan memilih..
namun akan ku biarkan kamu memilih....

pilihlah jalan hidupmu..
kamu bukan lagi yang hanya perlu setuju malhan mengikut apa kata hatimu..
kerna ku percaya ..
kamu sememangnya seorang yang sentiasa cuba menjadi yang terbaik dalam hidupmu..
percayalah..
aku akan terus menyokong di sisisimu..

cuma ..
mungkin aku lebih rela..
andai kamu senangi hati insan yang kamu sayangi....

yang pasti aku tetap sayangi kamu...
dengan setulus hatiku..
kerna walaupun kau bukan pertama yang mencuri hatiku..
namun kau yang pertama mengajarku erti kematangan dalam perhubunganku...
walau apapun yang berlaku.....

Saturday, October 3, 2009

aku sendiri hadapi persoalan itu lagi...

aku sendiri..
ku hadapi hari ku seperti dinihari tadi..
aku ingin menjadi seperti mawar yang berduri..
namun bukan untuk dihiasi...
namun untuk di lindungi setiap detik hingga aku mati..
aku ingin terus bersama dia..
namun aku tahu..
bahawa kisah kami baru bermula..
maka kubiarkan segalanya bermula dari mula...

ada masanya hatiku keliru..
ada masanya hati ku kaku..
dan aku takut menghadapi saat2 aku x mampu menghitung segala yang terbaik dalam hidupku..
semalam aku bertanya pada dia yang ku sayangi selalu..
siapakah aku di hatimu..
namun aku tidak mendapat jawapan yang kuinginkan itu..
aku kembali menghadapi persoalan itu..
aku bukan terlalu mengharap..
namun aku takut terlalu berharap....

aku tahu..
dunia ini penuh warna..
cerah dan gelap..
suka dan duka..
namun aku takut..
adakah aku mampu menghadapi
segala dugaan2 itu dengan hati yang tenang dan satu???

entahla..
yang pasti...
aku takut sendiri..
aku takut untuk menghadapi hidup tanpa kamu di sisi..
namun adakah dia untukku???
mengapa persoalan itu terlalu sukar untuk di jawab oleh dirimu???

betul ....
mengapa harus kasih???
andai tiada sayang tertulis di wajah rahsia hati...
mengapa harus cinta..
andai hati x sedia memilih..
mengapa harus menatap senyuman ...
andai aku masih mampu terus berada di sisi...
maka..
persolan yang harus ku utarakan...
boleh kah aku menjadi 'seseorang' di hatimu???

Thursday, October 1, 2009

stress dan aku!!!!!!!!!!!!!aku dan stress!!!!!!!!!!!!!!!

x kan salah aku..
dah kau yang carik pasal ngan aku..
se lazer2 aku..
aku x cakap perkara lucah..
yang ko pehal nak melucah ngan aku!!!!!!!!!!!!!!
kali pertama dan harap kali terakhir aku jumpa orang cam kau!!!!!!!!!!!

sakitkan hati aku sampai aku hilang dari depan mata kau!!!!!!!!!!!!

entahla..
hari nie..
aku nak cerita tentag kawan aku..
entahla..
sejak akhir2 ni aku x suker org ungkit tentang sejarah silam aku...
kenapa nak ungkit tentang perkara yang dah berlalu???
aku adalah aku..
apa yang sekarang ni adalah diri aku..
perlu ker kau nak ungkit tentang aku yang dulu..
yupp memang aku pernah benci pada lelaki...
tapi aku benci bersebab...
sebab lelaki kat dunia ni kecuali abah aku
korang semua tau hancurkan perasaan perempuan jer!!!!!!!!!!
korang bagi harapan..
korang hancurkan..
sebaba tu aku benci korang!!!!!!!!!!!!!!!
tapi bila aku kenal ko...
aku ok jer...
dan masa aku benci lelaki x guna aku bukan nyer minat pada kaum aku..
so ko pehal????
so kenapa kau masih lagi nak ungkit perkara tue??
yupp memang aku mengaku..
aku kasar dan kadg2 dengan korang aku x lembut..
tapi itu lah aku..
but,..
perlu ker kau ungkit perkara yang dah berlalu??
aku pun ader juga hak nak berubah..
kau nak aku jadi cam dulu??
masa mula2 ko kenal aku..
kasar n benci dengan lelaki???
kalw nak boleh jer silakan..
memang.....
aku sedang belajar untuk mencintai seseorang yang aku anggap agak serius walaupun aku sedang abaikan perasaan ni....
tapi..
kau x berhak la..
nak cakap aku macam.................??
giler ker???
huh..
aku x paham....
dan aku memang x paham..
kasar sangat ker aku nie???

aku x sangka...
sampai hati kau ungkit perkara lama...
n buat aku macam ni..
sedangkan aku dah anggap kau macam pengubat jiwa aku..
kau budak lelaki ke dua yang aku rapat selepas punak...
tapi kau buat aku macam nie????
aku x paham la..
dan aku benci kau ungkit perkara2 lepas..
sebb bagi kau..
aku la yang paling jahat kan..
so silakan sakitkan hati aku sampai aku mati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, September 30, 2009

aku dan hidupku...

mungkin hari nie adalah hari yang terbaik...
menghindar segala tekanan di jiwa..
memberi mood yang sempurna....
kepada jiwa yang terus berfikir untuk matang...

mengapa lelaki sukar untuk matang????
entahla..
memilih??
dipilih??
atau..
terpilih??
aku selalu keliru..
sukarnya hidup ini..
andai tiada iman di jiwa..
sekarang aku tidak mampu lagi nak meramal orang lagi..
aku dah x mampu lagi..
adakalanya ramalan itu betul..
adakalanya ia memakan diri..
andai aku mampu meramalkan lagi..
aku ingin ramalkan...

adakah aku akan bahagia bersama dia..
atau tenang berseorangan untuk buat ketika???


indahkan andai apa yang kita ramalkan..
apa yang kita impikan...
kita dapat miliki dan hayati..
tapi manusia termasuk aku....
x pernah nak hargai bila kebahagian di hadapan mata...
itulah aku ....
dan juga..
manusia.....

Tuesday, September 29, 2009

aku perlukan sesuatu...

hari nie..
aku mula terfikir lagi..
sejauh mana sebuah perhubungan itu mampu bertahan..
adakalanya ia hanya mampu bertahan seketika..
ada pula yang terus kekal selamanya...

manusia adakalanya..
lupa..
adakalanya leka..
adakalanya lalai dan alpa...

mereka selalu menacri..
ada masanya mencari sesuatu yang x mampu diterima oleh akal manusia...
mengapa kita mencari..
dan berhenti tatkala kebahagian hampir dengan diri...

aku juga sedang mencari..
aku mencari diriku kembali..
setelah penat membina sebuah hubungan yang x pasti...
aku mula berhenti sendiri..
aku bukan jemu..
cuma ...
aku redha..
andai dia untukku..
pasti aku dengan dirinya akan bersatu..
maka..
ku tukar pendirianku..
kau hanyalah teman istimewa di hatiku....
bukan lah 'buah hati pengarang jantungku....'
cuma kegagalan ku menjadi 'soulmate' mu..
membuatkan aku terfikir jauh..
sukarnya membina hubungan yang penuh rasa rindu..
andai aku saja yang memandu tanpa memberi izin untuk dirimu menunjukkan jalan kepadaku...

maka...
aku mula sedar..
aku akan berhenti untuk seketika..
bukan untuk berhenti berada disisimu..
cuma berhenti untuk terus mendekatimu..
akan ku anggap kau seperti yang dulu....

ketenanganku adalah segalanya buatku...
aku tidak mengimpikan aku akan berjumpa diriku dengan pantas tanpa sebarang dugaan..
cuma aku berharap aku kan jumpa diriku sebelum segalanya terlambat....

jadilah sebahagian dari diriku....
aku bukan menginginkan perhatian yang penuh darimu...
cuma sedikit perhatian..
namun kini...
aku terfikir kembali....
adakah perhatian itu akan di balas dengan alaasan...
'postpone dulu tumpu pada study'...
dan aku tidak tahu lagi...

Sunday, September 27, 2009

seminggu telah berlalu bersama kenangan di hatiku...

akhirnya..
aku kan kembali ke UiTM di hatiku..
kembali d ulit oleh buku2 kesayanganku...
berhadapan lacture2 yang sentiasa bersemangat selalu...


seminggu telah berlalu....
actually 11 hari telah ku lalui..
pelbagai suka dan duka...
tangisan dan ketabahan..
ku tempuhi dan ku gagahi..
walaupun kadangkala aku tersungkur sendiri..
namun hadirnya insan yang memahami..
akhirnya ku bangkit kembali....
bersama keluarga juga membuatkan aku tenang dan pasti..
bahawa aku di antara yang penting dan di sayangi...

seminggu ini juga aku mula mengenali...
siapakah dia yang sebenarnya...
hingga aku tahu..
mengapa aku bukan lah 'soul mate' dia..
mungkin x kan berlaku sampai bila2..
walaupun..
dia semakin ku sayang...

seminggu ini juga mengajar aku erti sebuah kasih sayang yang tiada bandingnya...
antara suamai dan isteri..
antara abang dan adik2nya..
antara sesama kita...
baru ku sedar..
aku masih jauh lagi untuk melaluinya...

seminggu ini juga aku lebih mesra dengan kehadiran myrul n qarami....
yang memberi aku semangat di saat2 org yang aku sayang bertarung nyawa..
antara mimpi dan realiti...
seminggu ini juga aku 'dikenalkan' dengan adiknya,'keluarganya' dan abang yang dia sayang...
serta 'KEHIDUPANNYA..'
terima kasih di atas segalanya..
sekurang2 nya aku tahu jua sedikit sebanyak siapakah dirimu...


seminggu ini juga aku merindui semua teman2ku,sahabat2ku,kawan2 ku dan juga sesiapa saja yang mengenali ku...
kenangan bersama anda buat aku sentiasa terharu...

dan juga buat kamu...
yang mungkin jarang sekali membaca 'lamanmawarputih' ini...
terima kasih di atas ingatanmu..
walaupun hari ini aku tidak tahu tentangmu..
namun..
aku tidak sabar untuk berjumpa lagi dengamu..
bersama cake yang aku buat untukmu....

yupp..
seminggu yang begitu banyak yang berlaku..
dari aku menangis ,kepada ketawa...
kemudian aku bergaduh selepaas itu tersenyum suka..
akhirnya....
seminggu itu meninggalkan aku juga...
yang pasti inilah kali pertama aku beraya bersama ingatan ku untuk dia..
walaupun bukan dia insan yang pertama di hatiku..
namun dia membuatkan aku kembali terfikir..
untuk terus menghargai..
rasa cinta yang hadir dijiwa..
tanpa rasa paksa mahupun luka dan apa saja...
yang pasti seminggu ini amat2lah bermakna....

yang pasti seminggu itu mampu ku jalani akhirnya...
walaupun aku ada ketikanya.....
aku tidak mahu meneruskan apa yang ada di hadapan mata...
terima kasih juga buat seseorang yang telah memberi nasihat buatku..
walaupun hanya di alam maya....
kini baru ku tahu.....
dan buat dia yang ku sayang...
muga seminggu mu akan terus berada di ingatan mu..
sampai bila2...
amin.....

seminggu telah berlalu...