Wednesday, September 2, 2009

aku bukan bidadari hidupmu....


aku bukan bidadari hidupmu..
hari ini segalanya umpama terjawab dalam hidupku..
aku tidak pasti kata hatiku..
mungkin silapku..
kerna menilai sesuatu terlalu pantas..
dan menyanyangi terlalu jitu...
aku bukanlah bidadari hidupmu...
maka satu waktu aku kan pergi dulu..
aku juga bukan bidaadri buat dia di situ..
aku cuma bidadari buat agamaku..
kan hadir seorang yang akn menghiasiku dengan keindahan syurga buatku..
aku juga hanya bidadari dalam keluargaku..
aku bermanja tanpa jemu..
aku menangis tanpa silu..
namun aku tetap bukan bidadari hidupmu..
kadangkala kesunyian mengajar ku erti seribu kepayahan..
aku bukan lah sempurna..
kerna aku mudah terluka dan berendam air mata..
namun kau tidak mengetahuinya..
kerna kau hanya inginkan aku memahami segalanya...
maafkan aku..
kerna aku adakalanya tidak mampu menghadapi berseorangan perkara2 itu..
kerna aku tidak dapat melihat kepentingan dan kehadiranku dalam hari2 mu..
maka ku biarkan aku terus mengelamun..
yang pasti aku bukan bidadarimu..
kerna dia adalah terbaik buatmu..
bukan aku mengalah..
namun aku takut aku kan kalah..
maka ku kan pergi di saat semua nya kembali seperti dinihari sebelum kehadiran mu yang mengangu kocakan hatiku...
kerna aku bukan bidadari dalam hidupmu.....
dan aku tidak mampu menjadi bidadari idaman hatimu...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...