Monday, December 28, 2009

hidup ini bukan nasib...

hidup ini bukan nasib....
kerna kita yang menentukan..
sama ada ia hanya satu kebetulan atau telah tersurat...

aku harus menerima kenyataan..
aku akan diberi dugaan yanga hanya aku mampu merasainya...

namun...
kadangkala aku takut...
aku takut aku kan jatuh...
dan ramai yang akn meninggalakn ku...

maka aku lebih suka berada di atas..
namun cuma Tuhan sajer yang tahu..
pabila ku berada dia tas..
aku terasa aku kan meninggalakn dunia ini..
kerna ramai yang mendoakan kejatuhan diriku...

maka ...
kakakku..
telah mengutarakan padaku...
hidup ini bukan nasib...
siapa yang mahu memperjudiakn hidup mereka??
namun..
kehidupan memang satu perjudian...
walau apapun berlaku...
kita kena redha..
kerna ia adalah Qadak dan Qadar tuhan....

bagaiman kita mengharunginya...
itulah yang menjadi pertikaian....
untuk mendapat temapt di dunia ..
dan di akhirat sana...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...