Tuesday, June 8, 2010

apa itu cinta???

Apa itu cinta..
Aku juga sudah lupa takrifannya….
Aku hanya tahu bahawa aku tiada sesiapa untuk di cinta..
Tapi hatiku setia..
Aku tidak mampu menduakannya…
Hatiku berkata..
Aku mencintainya..
Namun aku tidak akan bersamanya….
Apakah ini cinta?
Bercinta?
Mengenggam setia..
Tetapi tidak bersama?
Aku merindui dia..
Teramat rindui dia….
Bahkan aku bole mengucap setia buatnya…
Namun bila berbicara tentang cinta..
Aku selalu mengigatkan tentang sakit nya bila di khianati..
Aku bukan benci..
Namun aku telah bersedia untuk hadapi sebarang kemungkinan lagi…
Hanya tuhan saja yang tahu..
Bila aku terluka..
Aku menangis hiba..
Dan aku tidak mampu menghadapinya lagi.
Bukan aku ingin bicara aku paling setia..
Bukan juga aku ingin bicara aku wanita impian dunia..
Kerna aku bukanlah sedang jatuh cinta..
Apatah lagi impian dunia adam di sana…
Aku hanya ingin bicara aku juga ada maruah dan segalanya..
Namuna ku tidak mampu melupakannaya begitu saja..
Aku juga lupa difinisi cinta..
Maka apa yang ada di dalam hatiku hanyalah
Sebuah rasa yang biasa..
Dan tidak mampu ku difinisikan sebagai
Cinta mahupun rindu…
Buat dia…

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...