Friday, July 2, 2010

cinta dan sayang...

kita hanya tahu melihat...
tapi kita gagal mendengar..
kita gagal merasai..
apa itu cinta???
apa itu sayang??
kita hanya tahu..
mengeji..
mencaci..
dan menghina cinta itu sendiri..
tanpa di beri peluang untuk melindungi diri..
bukan kah cinta itu sesuatu yang suci..

untuk kita hargai..
sayangi..
dan letakkan dekat di hati??
tapi kita gagal untuk lukukannya lagi...
yang kita hanya tahu...
menghina dan memaki...

walaupun aku bukan sedang bercinta...
aku tahu..
aku juga perlukan cinta..
tapi hatiku masih terluka..
maka aku juga tidak bersedia untuk sebarang kata...

namun..
aku masih ada rasa sayang..
maka x salah bagu ku..
andai kau cuba yakinkan ku dengan segenap jiwamu..
bahawa cinta dan sayang masih ada...

tidak perlu di tanya pelbagai pertikaian..
cukuplah..
sekadar tahu..
bahawa aku juga insan biasa yang memerlukan cinta..
dan kadangkala terkorban kerana cinta hanya kerana sayang...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...