Sunday, August 1, 2010

hati....

bila berbicara tentang hati..
kita akn percaya..
bahawa kehidupan ini sementara..
aku juga bercinta..
namun hatiku telah lama tiada..
disaat aku mula percaya pasti ada yang akan jadi penghalangnya..
maka aku percaya..
cinta itu hanyalah untuk yang setia..
bukan seperti aku....
yang hanya tahu melukakan saja..

namun...
biarlah aku begini..
biar aku cari rahsia hatiku kembali..
biar aku tahu...
tinggi rendah langit tempat ku berdiri..
x perlu diangkat aku untuk mengukurnya kembali..
kerna aku hanya sementara di hati...

bukan hari ni aku menulis kerna aku kecewa...
namun aku menulis kerna aku merasa..
hebatnya cinta yang hanya indah sementara...
dan ruginya membuang masa tidak tentu hala..
biarlah aku begini..
aku lalui hidupku degan duri sendiri..
tidak perlu huluran tangan yang suci..
andai hati tidak buatku lagi...

pergilah dikau dari sisi...
bukan ku membenci..
hanya untuk kesedaran diri..

bahawa cinta suci bukan buatku kenang mahupun simpan di hati..

biarlah pasir2 rindu itu ku letakkan di pantai kembali..
tempat yang harus di lalui oleh pencinta2 seperti ku ini...
yang gagal untuk meraih cinta suci.....

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...