Monday, December 20, 2010

surat...

surat ini ku tulis..
biar ada hati yang terluka...
dan biar hatiku puas..
sebb aku penat...
lagipun apa gunanya aku menjaga..
tapi aku..
kau campak aku...
seorang..
dalam hutan..
dan aku terjatuh..
dalam lembah...
gelap..
dan malam itu membunuhku...
lauangan serigala hitam itu..
membuat aku kecut...
lantas aku berlari..
aku takut..
aku jerit namammu..
tapi aku keji..
kau tiada....
maner kau..
kau janji..
aku akan ada di sampingku..
aku hampir mati tatkalaaku melihat lintah yang akan menghisap darahku hingga kering..
aku mahu mati tatkala ku lihat tiada cahaya...
aku takut..
aku kata jangan tinggalkan aku..
kau kata ..
hanay sementara..
aku bodoh ikut kata2 mu...
dan aku akhirnya..
tinggalkan aku..
bodoh nya aku..
aku cuma ikut saja katamu...
kini aku terhampar di sebuah tempat...
mulannya seperti aku kenali..
kerna seperti pernah ku lawati..
rupa2 nya itu lah daerah sepi..
yang pernah aku hadir..
dan kini..
aku terpaksa lagi hadir seorang diri..
dalam keadaan yang cukup menyayat hati...
aku perlu hadir di situ lagi sendiri..

dan aku telah tiada perasaan lagi..
kau keji...


p/s: aku ingat daerah itu telah tiada...tapi rupanya ramai yang menghuni di situ..tapi kau tiada...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...