Monday, February 28, 2011

anak

aku ini anak
aku ini anak perempuan
anak kepada dia
seorang ayah
anak kepada dia
seorang ibu
aku ini anak kepada mereka
kedua ibu bapaku

aku ini anak
aku tahu kamu ibu
aku tahu kamu bapa
tapi aku ini anak
aku tak ammpu sampai
macam kalin fikir

abah
ingin anakmu tanya
apa yang perlu dia buat?
dia mahu abah tahu bahawa dia sangat sayang akan abahnya
dia mahu beritahu pada abah
bahawa tiada siapa bole ganti kasih abah
tiada siapa boleh ganti sayang abah
tapi
anak mu ini
keras macm batu
di remdam tak cair
tapi diketuk penukul ia berderai

ibu
anakmu panggil
tapi tanpa suara
ibu anakmu ini tidak paham
apa yang kamu inginkan
cuba kau jerit pada dia
jerit dekat dia
khabar kan padanya
anak jgn begitu
anak jgn begini
anak usah berlari
anak usah kau berdiri
anak usah kau mencari
anak
anak
dan
anak
ibu beritahu saja
anakmu ini bukan hanay nyawa
ingin di berikan semua
membayar tiap segala kasih
sayang
cinta
dan segalanya


kalau aku bole beli emas,
ayah tidak mahu
kalau di beri intan
ibu juga membisu
jadi
aku ini anakmu
jahil
terlalu
tidak mahu memahami ibu
dan abah

maaf
abah dan ibu
ankmu ini sungguh sayang
akan kamu
tapi dia malu untuk akui itu


p/s: anak itu aku,aku banyak lakukan kesalahan..hari2 ku hanya silap

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...