Friday, April 8, 2011

kau perempuan

kau perempuan
kau bodoh
aku mahu kata
kau gagal
aku mahu kata
kau buta
aku mahu kata
kau curang
aku mahu kata
dan kau hina
aku juga mahu kata

kau bodoh
kerana kau gagal hargai
seorang yang bernama kekaish hati
dia lindungi kau dari di caci dan di maki
tapi kau
menyumpah seranah kata benci

kau gagal
kerana kau tidak mampu jadi idaman
kau marah
jerit pekik
dekat dia yang kau kata bakal suami
gila menyentuh peribadi
yang mak abah dia pun tidak ketahui
dan kau hina dia bakal suami kau
di depan mata kami
tanpa rasa sedikit mahu menutup malu diri

kau buta
kau tidak dapat lihat dengan jelas
kau tutup mata hati kau dengan kejap
kau kata dia tidak sayang kau
kau kata kau perlu ruang
kau kata kau perlu bersuara
tapi kau lupa
dia juga perlu masa
perlu ruang macam kau untuk bergerak
dan kau buta menilai mana satu kaca dan mana satu permata
dan kau guna dia di masa kau kecewa
kau memang buta

kau curang
yup perempuan yang aku tidak kata murah
tapi kau curang dalam diam
aku agungkan dia
kau kata dia utama
tapi kau curang
dan kau beritahu dia
kau jujur adanya
dan dengan semua lelaki kau kata kau sayang mereka

dan akhir sekali kau hina
mungkin aku rasa kau perempuan layak
bila kau tidak hargai lelaki yang kau sayang
dan aku malukan orang yang pernah kau sayang
dan kau dekati dia kearna kau kecdwa dengan apa yang kau dapat
dan kau perempuan
kau harus ingat
bahagia kau yang buat
bukan orang yang lakukan


p/s: aku juga perempuan maka aku menulis untuk aku dalam diam

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...