Friday, August 5, 2011

tangisan


aku sedang menangis
aku tidak tahu mengapa dan kenapa
jujur
hati ini
penuh rindu
pada
teman2
sahabat
kawan2
dan
DIA yang pernah aku sayangi separuh hati

aku ingin sekali jerit pada dia

" hey,aku sayang kau la kawan..sampai mati'

'awak saya sayang awak sampai tiba masanya memang takdir awak bukan untuk saya'

'aku sayang kalian hingga hujung nyawa'

jujurnya

aku sudah hilang semua

mereka hanya jadi kenangan

aku tidak mahu mencipta kenangan baru
kelak aku yang sakit merindu

namun aku tak mampu hadapi sendiri

kau tahu siapa aku
buruk baik
jahat keji
pahit manis
busuk wangi
dan
sejuk panas aku
tapi aku tinggalkan kau
jujurnya aku sayangkan kau kawan
***ini untuk ex-roomate ku

****untuk ex-classmate diploma aku
korang tahu bodoh pandai aku
tahu jalang tidak mulut aku
tahu hina baik cara aku
aku sayang kalian teramat....


***untuk Dia yg aku rindu
saya sayang awak
tapi saya harus tinggalkan awak
sekali lagi
rindu
jujur
itu memang akan hadir setiap hari
cuma aku harus akui
awak bukan untuk saya
kita semakin matang bukan
meninggalkan semua
yang kita kata bukan milik lagi
kita buat semua seperti tidak pernah berlaku
awak cakap kita jauh
jujurnya kita x pernah dekat
saya sayang kan awak setiap hari
dan ia akan berubah bila saya jadi milik sepenuhnya BAKAL SUAMI SAYA KELAK
walaupun saya impikan KITA
itu x mungkin berlaku
kita semakin jauh
jurang semakin dalam
dan terlalu curam
saya x mampu



tangisan ini tanda sayang saya pada kalian semua
percayalah kalian akan hidup di dalam kenangan insan yang bernama ini


p/s: mungkin aku telah mati dalam kenangan kalian,tapi kalian subur dalam ingatan ku kawan

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...