Thursday, September 15, 2011

percaya

kau percaya?
percaya pada apa saja
tak kira
manusia
dunia
pekongsi rahim
kanak2
sesiapa
tapi aku mahu kata
yang KITA harus percaya pada TUHAN yang memang ada

tapi
aku mahu cerita tentang LELAKI
yang sekaranga dalah seorang RAJA dekat hatiku
itu aku tidak boleh ubah

tapi aku bukan mahu kata tentag dia RAJA
tapi aku mahu cerita tentag putera putera palsu yang GILA
yang hanya tahu main kata2
kemudian
sentuh sini sana
dan tinggal macam puteri itu sangat celaka

dan cari puteri idaman semua
tinggalkan yang lama
dan tidak terkesan langsung apa yang dia buat pada yang pertama

kau percaya?
pada janji2 yang celaka aku kira
yang hanya membangsat semata
puji untuk sementara
tapi
akhirnya
hanya gila yang menerajui nafsu semata


maka aku mahu kata
kau
kau
dan kau
yang aku kira
aku gelar wanita
aku gelar gadis
aku gelar perawan
dan boleh juga aku gelar sesiapa
jangan sekali
kau percaya
pada mereka
putera yang hanay suka pada wangi cantik diri kau
dan benci busuk pahit kau
jangan biarkan kau hanyut kerana kata2 yang bole kau cari dimana2

jangan kau takut yang kau akan seorang
TUHAN tidak pernah lupa
JANJI dia
kau akan ada yang datang
tapi jagan percaya pada yang hanay mahu badan kau


kau harus percaya TUHAN ada untuk kau



p/s: TUHAN janji DIA tidak akan mungkiri
dan kita harus percaya pada kerja TUHAN dan mintak pada dia hari2

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...