Tuesday, November 8, 2011

pesanan pekongsi rahim

ini pesanan

dari dia

pekongsi rahim

yang dulunya tempat aku bercakaran dan bermanja

sekejap dunia dah berubah

aku bukan lagi adik kecil yang di kesat hingus dan di ikat rambut

dia juga bukan lagi anak kecil yang harus menjaga aku hingga aku jadi baik

tapi dia tetap yang pertama

pengisi perut bonda

pengikat rasa cinta abah dan bonda

dan bukti cinta utama

malam tadi

aku bercerita

dunia ini kejam

sudah bencikan aku

aku takut hadapi dunia

yang jujurnya celaka lebih banyak dari gembira

dan aku kata

yang aku ini sudah tiada keyakiann untuk jumpa yang celaka

takut nanti asyik di hina

hingga aku mengeji ciptaan yang ESA

maka dia keluar denagn satu cerita

katanya persetankan kata2 yang membangsat semata

jadikan kamu paling indah di mata dunia

biarkan mereka meludah tanpa henti

mengherdik sesuka hati

tapi

kau ada satu kuasa

yang kau lupa hakikatnya

iaitu ILMU yang di pinjamkan sementara

yang abah dan bonda hantar belajar tinggi

supaya kau lebih bijak berdiri

dan mampu berlari sesuka hati

dari mereka mereka yang cantik luarannya

tapi kosong fikirannya

dan aku terpana

kiranya aku ini tidak hargai pinjaman TUHAN yang sementara

maka aku yakin

aku juga mampu menjadi INDAH

dengan menghargai setitis ilmu TUHAN yang ada

yang jujrnya ilmu TUHAN ini

andai di tulis dengan air laut dari seluruh dunia

untuk di jadikan dakwat

nascaya tak tercukup

maka aku akui

mengapa abah dan bonda menghantar aku belajar tanpa henti

dan akan aku hargai dan menjadi yakin serta tidak akan menghina diri

terima kasih buat kau pekongsi rahim

kau buka minda aku berfikir denagn lebih matang lagi


p/s: ini dia perbualan dari jiwa yang terbit dari kasih sayang pekongsi rahim bonda

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...