Wednesday, November 30, 2011

resah menjadi

aku tidak tahu
bila
bagaimana
dan di mana
segalanya bermula

aku mula terfikr akannya
jujurnya aku tidak mahu menanguk di air keruh
bukankah mencintai sesuatu yang bukan milik
ibarat membakar diri dalam sepi

aku tidak tahu
bila segalanya bermula
kerinduan seperti permainan biasa
sedangkan telah ku khabar kan pada jiwa jiwa
yang lara itu ada di mana saja

semakin resah
semakin dekat kerinduan
pernah aku terfikir
mengapa tidak impikan cinta lagi
selepas kecewa andai kita mampu impikan pelangi selepas hujan

jujurnya aku tiada sebarang jawapan
dan aku tidak akan merampas

bukankah kegembiraan di atas kesakitan insan lain
umpama membunuh jiwa yang telah usang

jujurnya aku tidak mahu
dan resah semakin menjadi
rindu semakin hampiri
dan
aku terperosok sepi
di lembah penuh kehitaman ini



p/s: aku mohon ada tangan yang mampu menarik aku kembali

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...