Friday, June 14, 2013

tangisan

air mata makin mahal
untuk di bazir
di buang
tidak akan
entah apa mahu di carik
entah apa mahu di reka
entah apa mahu di milik
semua telah tiada
hati seakan tiada
untuk diambil
dikucup
semua tiada

aku sedang menangis
tapi tidak berair mata
aku sedang sedih
sungguh kecewa
teramat parah

sungguh
aku sedang rasa terhina
aku jenis
yang boleh terima
tapi tolong lah
kau harus pergi
aku tidak boleh terima

kau tidak sayang aku
kau sudah sayang yang lain
jujurnya hati aku sudah menangis
tapi
aku tak terucap

bagaimana aku boleh bertahan

untuk memupuk kau sayang sama aku

aku sedang berfikir

tabahkah aku?
gigihkan kau sayang sama aku
kau cakap kau sudah mula sayang aku
makna kata dulu tidak...

sampai bila?
cinta tidak di pupuk
tapi kau harus ingat
aku bukan anak kecil
yang boleh kau gulakan
dan kemudian

kau kata manis
dan kemudia kau tambah
kalau sakit jumpa doktor
itu bukan aku
bukan aku
bukan aku

kau belum lihat sisi sompek
dan sisi paling manja aku

dan jujurnya

untuk sisi manja

aku sudah mati

untuk sisi sompek

aku cuma mohon kau tinggalkan saja aku

entah

tangisan dari dalam hati

paling dalam

dalam


No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...