Monday, October 13, 2014

mahu

mahu apa lagi?

sebenarnya aku sedang mahu angkat kaki

tapi ada saja mahu menahan dan berhenti

kau ini hadir sebagai apa?

aku sedang buka hati untuk terima

kemudian kau kata nanti dulu

kita belum kenal-kenal macam selalu

aku bukan mahu semua atau nikah sekali jadi satu

aku cuma mahu

kalau mahu beritahu

jangan bikin atau rasa aku tahu

sebab aku ni agak dungu

bab hati dan rasa

memang aku tak tahu

takkan mahu ia kan yang aku tahu

jadi sebenarnya apa?

kalau kau takat mahu hadir dan sakitkan hati

kau berambus sebelum aku betul-betul benci

sebab aku jenis

kalau keluarga sudah tahu

ini sudah jadi besar

tolonglah

jangan uji aku

aku sudah lemah nak berdiri

kayu yang ku sandar sudah reput dek air mata yang asik menembusi

tolonglah

kuatkan aku

untuk sekali ini...

p/s: kuatkah aku sendiri



No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...