Sunday, August 23, 2009

kurniakan ku damai di hati....



kurniakan aku damai di hati..
muga aku kan tenang telusuri hidup ini..
aku bukan lah sebaik siti khadijah..
maka aku x mengarapakan teman sesempurna Rasullullah..
aku juga tidak secerdik aisya humaira...
untuk sentiasa tenang berada di mana2..
cuma ada masanya kau ingin menjadi seperti sezuhud dan sepatuh rabiatul adawiyah..
namun mampukah aku mengecapinya.....
dan layakkah aku untuk merasainya....
aku sering mengimpikan ..
akan hadirnya seorang adam untuk memimipinku.....
agar kelak aku mampu menghuni syurga idaman kalbu..
namun aku takut dan keliru..
kerna aku tidak lah seindah hawa buat adamku..
untuk memipinku membawa ke dalam syurga yang indah itu..
cuma aku sering mengangankan...
indahnya jika setiap ramadhan aku mendengar alunan ayat suci dari bibir adamku..
kelak akan tenang hatiku..
dan alagkah indahnya andai ku mampu mengaminkan doa adamku..
agar aku juga bersama ke syurga denganmu...
namun..
aku hanyalah insan yang lemah dari segalanya..
yang di ciptakan dari tulang rusuk adamku...
yang bengkok dan tidak mampu di luruskan..
muga adamku mampu memimipinku...
Ramadhan kali ini memang ku nantikan..
muga aku di beri peluang untuk merasai nikmat kebahagian dan kegembiraan...
cuma aku kurang yakin dengan segala yang di hadapan mata..
kelak ku kan musnah bersama cinta...
buat mu adamku....
tenagkan hatimu..
jangan lah terlalu mengikut kata hatimu..
andai kata aku bukan hawamu..
terimlah aku sebagai penemanmu buat sementara waktu...
akan ku berikan kegembiraan buatmu..
kerna kau damku bukan di ciptakan untuk terus memikirkan tentag masa lalu...
adamku....
aku mendoakan kau kan tenang di mana kau berada...
muga kau juga di kurniakan damai di hati dari jiwa yang suci..
pintaku muga Ramadhan ini memberi ketenangan buat kita untuk mencari damai di hati....

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...