Sunday, September 13, 2009

aku hanya mampu terkaku....


aku hanya mampu terkaku..
aku juga mula rasa takut serta keliru..
maaflah andai coretan ini menjadi tatapanmu..
maka kau merasai aku mula keliru..
aku takut aku kan jatuh..
maka aku lebih rela berhenti..
dan ku biarkan jiwa ku mencari kembali rahsia hati...
aku tahu aku tidak mampu memiliki semua..
walaupun kau ada di sisi..
namun kadangkala aku merasa aku tiada di hati..
maka aku tercampak jauh dari dunia mu..
yang jauh berbeza dari pandangan mata ku...
kerna aku juga x mampu merubah menjadi sesiapa idaman hatimu...
aku hanyalah yang biasa..
telah ku katakan berulang kembali..
aku tidak pasti..
adakah aku harus bersama denganmu pada ulangtahun kelahiranmu..
kerna aku masih lagi keliru..
apa yang kau inginkan juga x mampu ku berikan..
maka ku diamkan diri..
serta ku padamkan hati dari terasa dengan sikapmu..
ku biarkan segalanya berlalu..
agar aku tidak lagi menjauh..
kadangakal aku mula terfikir..
adakah kehadiran ku..
mengangu hidupmu...??
memberi beban buatmu??
dan menyusahkan hidupmu??

aku mula keliru dan ia mungkin boleh bertukar jemu..
kerna aku benci pada semua yang ragu2...
maka hari ini ku katakan bahawa aku tiada perasaan untuk semua itu..
walaupun sedikit persediaan untuk menghadapi harimu telah ku lakukan..
namun aku takut aku yang x mampu bersamamu...
yang pasti aku bukan di hatimu..
dan....

x perlulah menyusahkan diri...
untuk mempelajari tentang diriku.....
kerna bukan sikapku memaksa untuk memahami andai ia bukan dari hatimu....

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...