Friday, September 25, 2009

aku semakin jauh...

jadikan aku seperti ini...yang sentaisa mentaati agama...jangan biarkan aku terpesong jauh dari landasan hidupku yang sebenar...



hari ini..
aku ingin bicara tentaNg diriku...
kini baru aku peracya..
bahawa manusia itu mudah jemu..
lalai dan alpa dalam mencari erti hidup yang satu....

aku juga begitu..
apa yang aku nampak..
akhir2 ini aku mula leka....
solat juga kadgkala d penghujung senja...
dan adakaalnya ku qadakkan saja..
adakah aku sudah berubah...

YA ALLAH ya tuhanku...
jangan palingkan hatiku..
setelah kau berikan hidayah...
sesungguhnya kau maha pengampun dan pemurah..
mengapa aku terlalu leka dengan duniamu..
sedangkan aku dicipta bukan kerna dunia..
namun kerna untuk mengabdikan diri padamu..
walaupun aku leka dan alpa..
namun kasihmu tetap tulis..
aku masih berpeluang untuk menhirup udara baru..
malahan pancainderaku masih kekal begitu....
aku masih bisa tersenyum...
namun....
kerna semua itu...
aku semakin terpesong...
dan semakin jauh..
YA ALLAH..
bantulah aku dalam mendekatkan diriku ini kembali padamu..
kerna ku tau...
sekali aku mendekatkan diri..
berpuluh kali KAU menghampiri...
muga aku senantiasa di cucuri rahmat dan kasihmu..
amin...

AMITNA'ALA DINIL ISLAM.....
muga hidupku..
matiku...
senantiasa dalam islam..
maka jangan KAU palingkan hatiku....
YA ALLAH...YA RAHMAN...YA RAHIM..
AMIN....

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...