Sunday, September 27, 2009

seminggu telah berlalu bersama kenangan di hatiku...

akhirnya..
aku kan kembali ke UiTM di hatiku..
kembali d ulit oleh buku2 kesayanganku...
berhadapan lacture2 yang sentiasa bersemangat selalu...


seminggu telah berlalu....
actually 11 hari telah ku lalui..
pelbagai suka dan duka...
tangisan dan ketabahan..
ku tempuhi dan ku gagahi..
walaupun kadangkala aku tersungkur sendiri..
namun hadirnya insan yang memahami..
akhirnya ku bangkit kembali....
bersama keluarga juga membuatkan aku tenang dan pasti..
bahawa aku di antara yang penting dan di sayangi...

seminggu ini juga aku mula mengenali...
siapakah dia yang sebenarnya...
hingga aku tahu..
mengapa aku bukan lah 'soul mate' dia..
mungkin x kan berlaku sampai bila2..
walaupun..
dia semakin ku sayang...

seminggu ini juga mengajar aku erti sebuah kasih sayang yang tiada bandingnya...
antara suamai dan isteri..
antara abang dan adik2nya..
antara sesama kita...
baru ku sedar..
aku masih jauh lagi untuk melaluinya...

seminggu ini juga aku lebih mesra dengan kehadiran myrul n qarami....
yang memberi aku semangat di saat2 org yang aku sayang bertarung nyawa..
antara mimpi dan realiti...
seminggu ini juga aku 'dikenalkan' dengan adiknya,'keluarganya' dan abang yang dia sayang...
serta 'KEHIDUPANNYA..'
terima kasih di atas segalanya..
sekurang2 nya aku tahu jua sedikit sebanyak siapakah dirimu...


seminggu ini juga aku merindui semua teman2ku,sahabat2ku,kawan2 ku dan juga sesiapa saja yang mengenali ku...
kenangan bersama anda buat aku sentiasa terharu...

dan juga buat kamu...
yang mungkin jarang sekali membaca 'lamanmawarputih' ini...
terima kasih di atas ingatanmu..
walaupun hari ini aku tidak tahu tentangmu..
namun..
aku tidak sabar untuk berjumpa lagi dengamu..
bersama cake yang aku buat untukmu....

yupp..
seminggu yang begitu banyak yang berlaku..
dari aku menangis ,kepada ketawa...
kemudian aku bergaduh selepaas itu tersenyum suka..
akhirnya....
seminggu itu meninggalkan aku juga...
yang pasti inilah kali pertama aku beraya bersama ingatan ku untuk dia..
walaupun bukan dia insan yang pertama di hatiku..
namun dia membuatkan aku kembali terfikir..
untuk terus menghargai..
rasa cinta yang hadir dijiwa..
tanpa rasa paksa mahupun luka dan apa saja...
yang pasti seminggu ini amat2lah bermakna....

yang pasti seminggu itu mampu ku jalani akhirnya...
walaupun aku ada ketikanya.....
aku tidak mahu meneruskan apa yang ada di hadapan mata...
terima kasih juga buat seseorang yang telah memberi nasihat buatku..
walaupun hanya di alam maya....
kini baru ku tahu.....
dan buat dia yang ku sayang...
muga seminggu mu akan terus berada di ingatan mu..
sampai bila2...
amin.....

seminggu telah berlalu...

1 comment:

  1. hmm dah dah ada yang empunya alhmdllah huhuhuhu
    pe cer skang
    syamil

    ReplyDelete

catitan buat juwita...