Monday, September 7, 2009

ulang tahun kau yang pernah ku sayang...

hari ini..
7 september..
masih dalam ingatan..
walaupun aku tidak pernah meraikannya..
namun aku masih ingati tarikh itu..
walaupun kau telah pergi selamanya..
namun masih ada ingatan buatmu dariku....
ini mungkin kerna kau yang pernah ku sayang..
mungkin dirimu di antara yang ku anggap istimewa..
maka sukar untuk kulupakan begitu saja..
mungkin juga kerna hubungana ku yang di landa duka..
maka ingatan terhadap mu hari ini begitu dekat sekali..
namun..
kau hanyalah tinggal kenangan..
adakalanya aku teringat akan segala kenangan kita..
walaupun hatiku telah dimiliki..
namun dia tidak pernah menunjukakn sayangnya dia padaku..
aku takut..
maka ku biarkan hubungan kami ini berjalan tanpa sebarang rasa mahupun erti dariku..

maaf...
aku tidak mampu mengucapkan selamat ulang tahun buatmu lagi..
dan tidak pernah berusaha kearah itu..
sehinga kini bila kau pergi buat selamamnya..
baru ku sesali..
maafkan aku...
kerna kau telah pergi..
buat selamanya..
tanpa sempat kuucapan kata-kata maaf dariku...
kerna kau telah pergi...
bukan saja dari hatiku..
malahan dari dunia yang fana ini..
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
cucurilah rahmat keatas roh Ubaidullah Mohd Basri...
dan tempatkan lah dia di kalangan mereka yang KAU sayangi dan redhai...
amin...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...