Saturday, September 5, 2009

kenangan-kenangan dalam hidupku....

dia telah tinggalkan aku...
kini aku kembali seperti dulu..
ku kosongkan hatiku dari memikirkan dirimu...
maka terciptalah kata2 puitis ini mengenai dirimu..

memang aku rindu..
namun aku bukan lah yang terlalu istimewa..
kerna aku juga ada rasa bersalah..
maka aku takut untuk melafazkannya..
maka rindu itu terkubur dalam hati ku saja..

memang hati ku mula sayang..
namun aku keliru sebanyak manakah sayangku padamu..
dan aku telah meninggalkan seseorang untuk terus bersamamu..
ku biarkan seseorang itu kecewa..
lantaran hatiku bersamamu..
namun itu hanyalah perkara yang aku simpan dalam hatiku hingga kini...

namun...
hari ini..
kau yang meninggalkan aku....
aku terdiam seribu kata..
hilang segala bicara..
dan aku terus membisu di kala aku harus berusaha..

kenangan bersamamu..
memori kita bersama...
hanya ada dalam lipatan yang kelam..
bukan aku yang menginginkan ia kelam..
namun segalanya harus ku biarkan..
agar kau juga tenang bersama si dia yang lebih baik dariku..

mungkin tika kau baca coretan ini..
aku telah tiada dalam hatimu lagi..
aku bukan membencimu..
namun aku perlukan dirimu juga...
namun di saat aku betul2 memerlukan dirimu..
kau telah pergi bersama keegoanmu...
dan....
aku keseorangan bersama malam yang terang itu...
bersama titisan jernih di wajahku..
salah kah jika dirimu berdiri seketika di sisiku?
hanya sementara??
namun itu hanya mimpi dalam cerita susunan dari hatiku..
maka kau tiada lagi disiku...


mungkin kita perlukan masa..
maka ambil la sebanyak masa..
aku bukan lagi gadis yang bercinta untuk suka..
kerna aku paling benci pabila putus cinta...
maka ku biarkan rasa cinta terletak di dasar hati ku..

aku tidak pernah meminta untuk sesuatu yang teralalu mahal..
kerna waktu bersamamu tidak mampu kumiliki di mana2..
namun pintaku..
hargailah aku..
kerna aku juga manusia biasa yang ada rasa sakit dan malu...
tidak perlu kau lupakan aku begitu saja..
di saat teman2 mu mengenaliku....
namun...
itu telah berlaku..

biarlah...
cuma terlalu banyak kenangan bersamamu....
sehingga tiada tempat untuk kenangan yang baru..
dan..
terima kasih kerna meninggalkan aku bersama kenangan2 mu....

ku doakan kau bahagia,gembira,tenang dan sentiasa selamat walaupun dimana kau berada...

namun hatiku masih bersamamu...
kerna aku menyanyangimu kerna kamu adalah dirimu...

2 comments:

  1. biarkan kenangan mu itu terus mekar dihati,
    biarpun memori indah itu kian hilang disapa titisan air mata....
    hidup ini cuma sementara....

    ReplyDelete
  2. biarkan kenanganmu itu kekal di hati,
    biarpun memori indah dulu kian hilang
    disapa air mata....
    tiada apa yang kekal dibumi ini...

    ReplyDelete

catitan buat juwita...