Saturday, October 3, 2009

aku sendiri hadapi persoalan itu lagi...

aku sendiri..
ku hadapi hari ku seperti dinihari tadi..
aku ingin menjadi seperti mawar yang berduri..
namun bukan untuk dihiasi...
namun untuk di lindungi setiap detik hingga aku mati..
aku ingin terus bersama dia..
namun aku tahu..
bahawa kisah kami baru bermula..
maka kubiarkan segalanya bermula dari mula...

ada masanya hatiku keliru..
ada masanya hati ku kaku..
dan aku takut menghadapi saat2 aku x mampu menghitung segala yang terbaik dalam hidupku..
semalam aku bertanya pada dia yang ku sayangi selalu..
siapakah aku di hatimu..
namun aku tidak mendapat jawapan yang kuinginkan itu..
aku kembali menghadapi persoalan itu..
aku bukan terlalu mengharap..
namun aku takut terlalu berharap....

aku tahu..
dunia ini penuh warna..
cerah dan gelap..
suka dan duka..
namun aku takut..
adakah aku mampu menghadapi
segala dugaan2 itu dengan hati yang tenang dan satu???

entahla..
yang pasti...
aku takut sendiri..
aku takut untuk menghadapi hidup tanpa kamu di sisi..
namun adakah dia untukku???
mengapa persoalan itu terlalu sukar untuk di jawab oleh dirimu???

betul ....
mengapa harus kasih???
andai tiada sayang tertulis di wajah rahsia hati...
mengapa harus cinta..
andai hati x sedia memilih..
mengapa harus menatap senyuman ...
andai aku masih mampu terus berada di sisi...
maka..
persolan yang harus ku utarakan...
boleh kah aku menjadi 'seseorang' di hatimu???

2 comments:

catitan buat juwita...