Sunday, December 27, 2009

aku dan hari ini...

hari ini bukan lah hari pertama buatku..
namun ku doakn ia buakn hari terakhir di dalam hidupku....

aku menginginkan kamu...
namun apa yang membuatkan aku tidak ammpu melafazkan kata2 yang tersimpan di dalam hatiku???

adakah kepercayaan aku kepadamu ..
ragu2??
ataupun palsu??
ataupun..
tiada kepercayaan di dalam hatiku???

ataupun aku cemburu???
cemburu untuk kenanagn yang tidak ammpu ku berikan keapadamu seperti dia???

aku tidak yakin lagi..
mahupun..
kembali tidak pasti...

aku inginkan seseorang yang mampu menjadi peneman ku kmbali..
cukuplah aku berfikir tentang dia selama in i..
cukuplah ...
telah ku berusaha melupakan dia..
namun walaupun ia tidak sukar..
aku harus melakukannya...

yang pasti tiada benci lagi buat dia..
telah ku maafkan dan halalkan segala ynag terlebih dan terkurang...
buat dia..
maafkan diriku..
dan halalkan yang terlebih dan terkurang...


aku ingin gembira seperti dia...
dengan seseorang yang ku gelar teman di hatiku...

dia pernah bertanya puteri hati..
maka hati itu milik siapa...

namun aku tidak menjawab persoalan itu...
maka....
ku biarkan ia tertanya2 tenatag pertikaian hatiku...

biarla...

mungkin satu hari nanti kita kan bertemu..
tapi....

pertemuan itu buakn untuk menentuakn siapa yang kalah mahupun lesu...
namun pertemuan itu untuk meleraiakn segala kekusutan di hatiku...

buatn kamu...
terima kasih melayani kerenahku selewat malam tadi..
sehingga seawal tengah hari ini...

dan buat dia...
jadilah kawan2 untuk kita bersama2 menjadi juara dalam bidang yang kita ceburi..

dan buat awak...
awak tetap teamn saya..
walaupun kita semakin jauh...
dan ia buakn salah awak.
tapi saya yang mula kan segalanya...

kamu....
selamat bertugas...
semuga menjaga siswa/i baru itu buaknlah alasan untuk tidak menjagaku...


buat diriku...
sayangilah setiap peluang yang hadir dalam hiduipmu puteri...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...