Thursday, February 10, 2011

apa saja

sebelum aku melangkah
aku ingin khabar kan pada semua
bulan
bintang
pohon
laut
tanah
mari dekat dengan aku
aku ingin khabarkan pada kalin
tentag cinta
tentag sayang
tentag kasih
tentang rindu
tentag pengorbanan
daripada kekasih
kepada kasihnya
sungguh
cinta itu pemberi tatkala kecewa
cinta itu kasih tatkala kecewa
cinta itu sayang tatkala merana
cinta itu rindu tatkala bahagia
dan cinta itu pengorbanan tatkala dugaan melanda
mungkin ini bukan cinta agong dari dunia
seperti terbina nya taj mahal dari shah jehan buat mumtaznya
bukan seperti romeo n juliat yang bercinta sehingga hujung nyawa
bukan seperti majnun yang berkorban buat lailanya


tapi ini tentag cinta sejati
dari ALLAH buat hmbaynya
dari suami buat isterinya
pengorbanan isteri buat zaujnya
dari ibu buat anaknya
dari ayah buat zuriatnya
dari kakak kepada adiknya
dari abg kepada saudaranya
dan dari manusia kepaad isi dunia

sunnguh ia terlalu berharga
tidak mampu di beli dan di jual

cintailah semua
agar kau
kelak tidak kekok untuk bercinta semula



p/s: muga hubungan aku berkekalan hinga hujung nafas ku yang terakhir

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...