Sunday, March 13, 2011

tag dari NFleurdelis.

salam..
hai..
entry kali ni bukan puisi tapi tntg kawan aku yang tag suh aku jawab question yang diberikan...yerla selalunyer aku tulis puisi jrang tulis tntg diri aku secara direct kan..tapi x per la...ok lets start.. :D

tapi b4 tu aku nak bagi tau aku dapt benda ni dari clssmate aku nama dia



Once you have been tagged,you are suppose to write a note, with 25 random thing, fact, habits or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tag you, it's because I want to know more about you. Your cooperation is highly appreciated.'

so silalah baca.. :)

masa aku kecik aku ni sangat nakal...

1: masa umur 3 tahun aku penah kena air panas yang direndam cili gara2 main lari2 kat dapur..alhamdulillah tanda tu dah hilang sebb abah letak ubat cina.. :)

2: aku penah gaduh ngan akk aku,aku tarik rambut dia,n yang paling BEST dia hentak kepala aku kat cermin..hah berderai cermin tu..tapi xper aku x marah sebb salah aku gak.. :D

3: beza adik aku no4 ngan aku 9 tahun so masa aku dalam usia 9 tahun aku selalu buai adik aku smapai dia jatuh dari buai...bila dia nangis aku cakap kat ma,angah x tau,adik jatuh sendiri..hahahah jahatkan aku... :D

4: masa aku kecik gak selalu gaduh ngan along, n dia suka cubit aku bila tido waktu malam seb dia kata aku lasak...(Sakit tau..aku trauma..hahaha)

ok ni bila aku dah besar sikit

5: aku anak no 2 seorang yang manja sebb aku suka orang pujuk bila aku merajuk,contohnya aku sanggup kena gastric time aku gaduh dgn ma...protes aku x makan..eh tu manja ker?hehhehe

6:aku sangat mudah kecil hati contoh aku pnh suruh mak buat kuih time tu aku puasa ,so mak aku pun decide bagi kat jiran,time tu aku x makan lagi...then aku terus protes x makan..tapi motif kan..hahahah

7: aku sangat memerlukan perhatian dari keluarga ,n adik beardik..along,acik,ami n arin sangat pnting sama macm ma n abah...

8: aku accident masa aku umur 17 tahun masa birthday aku..pagi2 nak g sek n time tu bawak cake untuk kawan2 aku..huhuhu

9: aku ni garang n ganas...tapi dengan kawan2 yang x rapat aku nampak baik..hahah

ok ni perangai aku,harapan aku dan juga apa yang belum aku capai

10: aku seorang yang degil..sebb aku selalu x dengar cakap ma n abah..
hahahha

11: aku suka snorkeling n ma n abah paling marah aku buat benda nie..n aku buat curik2..hahahah

12:aku suka laut...sebb tenang aman dan damai

13: aku suka bau hutan..sangat...sebb aku rasa semangat

14: aku x suka tanam pokok sebb pokok akan mati

15: aku hanya akn reti masak makanan yang aku suka n favourite...yang lain nanti aku belajar..hahahha

16: aku nak jadi mcm fynn jamal...sebb dia jujur

17:aku nak jadi ank yang baik..tapi x tau macm maner

18:aku akn sagt protect org yang aku sayang dengan cara sakit kan hati mereka..
contoh:membebel n cubit...hobi da..
hahahha

19: aku suka makan..lagi2 kat umah..so kalu gemuk pun aku x le buat aper..cntoh lepas makn nasi,hobi aku adalh buat air milo cicah biskut,or makn kuih,or makan keropok,or makan aper jer yang bole di makan...

ok ni untuk future..

20:aku nak miliki estima semasa umur 25 tahun

21:aku nak kejer kat private sector

22:aku nak jadi kaya..hahahaha

23: aku nak bahagiakan my family n kayakan mereka...lagi2 ma n abah..

24: aku nak memiliki untuk future 2 kereta (estima,volswagen new beattle) n rumah..x dapat baglo semi D pun ok...gila kan..hahahh tapi semangat n usaha..pasti berjaya..heheh

25: ok ni yang akhir...
aku nak berbakti untuk malaysia..jadi cam A.samad said...tapi ala2 Fynn..mcm kat atas aku tulis.. :)


ok...ni semua tntg aku....

n aku baru dapat ilham..aku ank jadi COMOT...
sebb ia bebas x terikat dengan mana2 undag2 atau aper jer... :)


p/s: ini semua tntg aku..korang????







okay, another tag.

apa yang penting dalam hidup korang ?
apa yang pnting?aku nak bahagia,dan kaya...tu jer dan aku nak dunia ni aman...aman maksud aku x der perang atau apa2 masalah..mudah2 an


benda yang terakhir yang korang beli guna duit sendiri ?
masa aku kejer part time..apa yang aku ingat aku akan penuhkan peti ais kat umah dgn makanan..hehheh

dimana tempat korang akan melangsungkan perkahwinan dan apakah temanya ?
emmm...apakah???aku x tau la...klw bole aku nak buat kat umh aku sendiri,,tapi x nak susahkan mak aku n x nak penatkan abah..so cara paling baik maybe kat dewan kot..kesian la...nanti mereka sibuk.. :)
tema: aku nak dalam 2 persalinan...nikah n snading jer..tema maybe aku x pk lagi..hahahah

adakah korang tengah bercinta sekarang ?
x!!! choiiii!!!! cinta itu menyusahkan..hahahha

berapa lama korang akan mencintai kekasih korang ?
seberapa lama dia cintai aku..hahahah

novel/buku/majalah terakhir yang dibeli ?
emm..aku terima nikahnya...tu la yang aku beli..buku motivasi..:D

namakan orang orang yang korang nak dalam hidup korang ?
MA,ABAH,ALONG,ACIK,AMI,ARIN...n sedara2 n kawan2....

adakah korang pernah basuh baju sendiri ?
mesti...masa umur aku 18 dah basuh baju sendiri tau..heheheh
sebb duk hostel..klw x ,mesin basuhkan..hahahha


dimanakah tempat yang korang betulbetul nak pergi ?
aku nak pergi tempat yang aman....n bole buat aku tenang....tempat yang aku byk ilham...


5 lagu yang paling korang suka dan selalu dengar ?
owh...
1: cerita anak kecil dalam jamban:fynn jamal
2:kotak hati:hujan
3:sungai lui :aizat
4: hanyut :faizal tahir
5:selamat malam : faizal tahir

ni lagu2 yang aku suka..tapi no 1 tu memang addict.. :D


5 blogger yang korang nak tag ?

ain ainia

yoya

bole x nak tag fynn jamal

mr K

n syed amirul.. :D

p/s:COMOT itu lebih jujur


No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...