Monday, October 17, 2011

pemuisi bisu

aku bukan putus harapan
cuma aku rasa bersalah
tidak patut aku menanti kau
bukan aku menolak taqdir
dan
mencipta sesuatu tanpa sebab yang adil
cuma aku sudah berhenti
berdoa bulan jatuh ke riba
meminta akan kau
memetik bintang untuk aku jaga
jujurnya kita telah terlalu jauh
aku sudah tidak mampu
menahan semua dari berlaku

kau belum di ganti
dan aku tidak bersedia mengantikan kau lagi

jujurnya aku sudah penat menanti kau

yang bukan bulan
yang bukan bintang
cuma aku yang sangka
kau ini adalah sesuatu untuk aku sayang

bukan aku ucap selamat tinggal

cuma aku tidak mahu terhempas di saat kau tersenyum tenang
dan
aku tidak mahu lemas di saat kau berenang dengan riang

jujurnya

selamat tinggal pemuisi bisu

bukan sehari aku tunggu

sudah bertahun ku harap

bukan seminggu ku beri

tapi tidak ternanti hati ini

p/s: pemuisi bisu ini tidak tahu jujurnya aku teman yang telah kehilangan kasih dari seorang peneman yang mengigatkan aku tentang sayang yang membangkitkan rasa tenang



kau juga harus bahagia

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...