Wednesday, May 6, 2015

Jaga

Serasa seperti terus mahu Lena
Biar di hanyutkan mimpi
Tidak mahu terjaga lagi
Cukuplah
Walau sepicing
Rasa bermimpi lebih Indah lagi
Tuhan Entah kali ke berapa ratus ribu juta Kali
Aku mohon
Di pinjam kan kekuatan
Untuk bangkit
Selepas perginya sang separuh
Aku sudah mahu mati
Dan hadirnya matahari
Tidak mampu menerangi
Sungguh memeritkan rasa di hati
Kemudian kau hadirkan bintang hati
Kecil
Tapi terangnya amat bermakna sekali
Dalam waktu Dan ketika
Mampu mengubati hati kepada sang separuh tadi
Sekali lagi
Sinarnya hanya menerangi
Bukan memiliki
Untuk Kali ini
Ku lemparkan senyuman
Yang hatiku
Retaknya beribu
Yang sudah Ku campakkan di lautan biru
Yang kuncinya Ku tanam jauh berbatu
Untuk Kali ini
Sungguh
Aku mahu bersujud tanpa bangkit lagi
Walau sekali
Tuhan beri aku kekuatan
Sebelum Aku benar-benar pergi

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...