Wednesday, May 3, 2017

Hati

Entah berapa kali hati dikecaikan
Masih lagi sudi dikutip

Entah berapa kali hati disampahkan
Tetapi masih didakap

Puas
Memujuk hati
Agar kali ini pergi
Agar kaki ini sudah-sudahlah berdiri

Tetapi hati masih degil
Jiwa masih mahu
Kaki tetap teguh dipasak

Tuhan andai kau ciptakan dia adalah bakal suami yang aku tunggu selama aku disenyawa dan bernyawa

Kau tabahkan hati ini untuk terus sabar untuk setiap ujianmu Tuhan

Untuk malam yang seterusnya

Aku takut menghadapi esok

Aku takut menanti mentari

Tuhan,semoga aku disempatkan untik mencintai nya sehingga akhirat dan syurga

Sehingga di saat aku menghembuskan nafas yang terakhir
Aku berada di pangkuanya


Ps: Tuhan disaat kau hadirkan dia... aku sudah merasa cukup
Untuk kali pertama aku bersedia untuk berkongsi hidup
Tuhan,semoga dia sememangnya pemilik ku sejak syurga lagi 😌

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...