Tuesday, September 29, 2009

aku perlukan sesuatu...

hari nie..
aku mula terfikir lagi..
sejauh mana sebuah perhubungan itu mampu bertahan..
adakalanya ia hanya mampu bertahan seketika..
ada pula yang terus kekal selamanya...

manusia adakalanya..
lupa..
adakalanya leka..
adakalanya lalai dan alpa...

mereka selalu menacri..
ada masanya mencari sesuatu yang x mampu diterima oleh akal manusia...
mengapa kita mencari..
dan berhenti tatkala kebahagian hampir dengan diri...

aku juga sedang mencari..
aku mencari diriku kembali..
setelah penat membina sebuah hubungan yang x pasti...
aku mula berhenti sendiri..
aku bukan jemu..
cuma ...
aku redha..
andai dia untukku..
pasti aku dengan dirinya akan bersatu..
maka..
ku tukar pendirianku..
kau hanyalah teman istimewa di hatiku....
bukan lah 'buah hati pengarang jantungku....'
cuma kegagalan ku menjadi 'soulmate' mu..
membuatkan aku terfikir jauh..
sukarnya membina hubungan yang penuh rasa rindu..
andai aku saja yang memandu tanpa memberi izin untuk dirimu menunjukkan jalan kepadaku...

maka...
aku mula sedar..
aku akan berhenti untuk seketika..
bukan untuk berhenti berada disisimu..
cuma berhenti untuk terus mendekatimu..
akan ku anggap kau seperti yang dulu....

ketenanganku adalah segalanya buatku...
aku tidak mengimpikan aku akan berjumpa diriku dengan pantas tanpa sebarang dugaan..
cuma aku berharap aku kan jumpa diriku sebelum segalanya terlambat....

jadilah sebahagian dari diriku....
aku bukan menginginkan perhatian yang penuh darimu...
cuma sedikit perhatian..
namun kini...
aku terfikir kembali....
adakah perhatian itu akan di balas dengan alaasan...
'postpone dulu tumpu pada study'...
dan aku tidak tahu lagi...

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...