Wednesday, October 14, 2009

ku tinggalkan segala kenangan dan harapan...

aku kini sendiri..
ku lalui lorong yang sepi..
sangat mencengkam hati..
dulu aku punya teman di sisi..
ku ingat dia akan menemani sehinga aku pergi daru dunia ini..
namun itu hanya mimpi....

kini aku sendiri....
aku perlu melangkah lagi..
andai dulu aku melangkah sambil berlari bersama senyuman di bibir dan kegembiraan di hati...
kini aku kembali berjalan sendiri..

biarlah aku sendiri..
kelak aku tidak kecewa lagi...

laman hati ku telah ku beri buat yang hadir di sisi...
namun kerna tidak di hargai..
laaman itu ku tutup kembali..
biarlah segalanya pergi...

dan biarlah aku sendiri..
aku jemu untuk menanti sedangkan aku tahu penantian itu akan membuatkan aku menangis lagi....
maka aku harus pergi..

ku tutup laman hati..
biar ku sirami mawar2 putih ku sendiri...
ku biarkan jiwa aku menangis walaupun...
bibirku tersenyum sendiri...

ku ukir senyuman ku...
walaupun ia membawa aku hilang segala kenangan manis dalam hidupku...

yang pasti dia tidak pernah untuk cuba menerima aku...
maka ku biarkan ia berlalu....
pergilah.....
bersama segala kenangan dari hidupku...

pintu hatiku telah tertutup kembali.....

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...