Friday, January 14, 2011

tidak sama

kau
aku
dia
mereka
sesiapa
kita tidak sama
kau lain
aku beza
dia tidak serupa
kau tidak perlu fahami aku hingag mentari jatuh
tidak perlu kau tunggu hingga bintang bertaburan
tidak perlu kau nanti hingga semua mati
yang penting kau hanya perlu pergi
aku tidak gemar
kau suka membenci
kau bikin aku sakit hati
kau tidak tahu naluri ku lagi
usah kau kata kau fahami
tapi kau gagal selami
pergi saja
aku tidak suka kau yang berkata mencuri
tentag aku atau sesiapa
aku ada rupa untuk suka
aku ada suara untuk puja
kau dan sesiapa tidak perlu ikut aku
aku bukan gagak yang rindu pada manusia
yang lebih hina dari binatang
yang lebih jahat dari iblis
kau hanay pergi
angkat kaki
kita tidak sama
jiwa kita berbeza
dan hati aku bukan untuk kau ubah ikut kau
aku tidak suka
kau paksa aku ikut kata hati kau
yang belum tentu lurus dan tidak songsang

p/s: aku kata kita memang tidak sama

No comments:

Post a Comment

catitan buat juwita...